Az SMS népszerűbb a telefonhívásnál

2012.07.19. 18:37
A Ofcom felmérése szerint az Egyesült Királyságban élő emberek előbb küldenek valakinek szöveges üzenetet, mint hogy felhívják telefonon. A kutatásban részt vevők 58 százaléka 2011-ben napi rendszerességgel küldött SMS-eket, és csupán 47 százalékuk telefonált mindennap.

Az Egyesült Királyságban az átlagos fogyasztó hetente 50 szöveges üzenetet küld, ellenben a mobilról és vezetékes telefonról indított hívások száma csökken az előző évhez képest. A telefonbeszélgetések aránya ezzel szemben öt százalékkal csökkent a 2011-es adatokhoz viszonyítva. James Thickett, az Ofcom kutatási igazgatója úgy látja, hogy a személyes beszélgetés vagy a telefonhívás már nem az elsődleges kommunikációs forma. A hírközlési ágazat szabályozó szerve a kommunikációs piaccal kapcsolatos éves jelentésében számolt be arról is, hogy a váltás leginkább a 16-24 éves korosztályt érinti: kilencvenhat százalékuk használ szöveges alapú alkalmazásokat napi rendszerességgel a kapcsolattartáshoz.

Az elemzők az internethez közvetlenül kapcsolódó eszközök elterjedését tartják a váltás elsődleges okának. A felnőttek 39 százaléka rendelkezik okostelefonnal, amely 12 százalékos növekedés a két évvel ezelőtti adatokhoz képest. 42 százalékuk arról számolt be, hogy a telefonjuk az elsődleges eszköz, amellyel az internetre csatlakoznak; 42 százalékuk használja a közösségi hálózatokat, 51 százalékuk pedig itt olvassa el az emailjeit is. Az átlagos vásárló hetente 90 percet fordít ezekre a tevékenységekre. Jelentős növekedés figyelhető meg a táblagép-felhasználók körében is: a megkérdezettek 11 százaléka birtokol tabletet, szemben a tavalyi két százalékkal.

QR kóddal a tudatos vásárlásért

Az Ofcom szerint a táblagépeket leginkább az asztali számítógépek leegyszerűsített verziójaként használják. Thickett szerint az emberek kényelmesebbnek tartják ezen ellenőrizni az időjárást, megnézni a vonatmenetrendet, vagy elküldeni egy rövid emailt. Egyre nő az e-könyv-olvasók népszerűsége is: az Egyesült Királyságban minden tizedik ember rendelkezik ilyen eszközzel, és a felhasználók 42 százaléka a vásárlás óta több időt tölt olvasással.

A jelentés tanulsága szerint az okostelefonok megváltoztatják az emberek vásárlási szokásait is, előtérbe helyezve a Robo (Research offline buy online) típusú vásárlásokat, melynek során a boltokban látott termékeket a vevők inkább online áruházaktól rendelik meg. A felhasználók több mint fele használja vásárlásra a telefonját valamilyen formában. Ezek közé tartozik a termékek lefényképezése (31 százalék), az árak összehasonlítása online üzletek kínálatával (25 százalék), vonalkódok és QR-kódok lefényképezése a tovább információszerzés érdekében (21 százalék), illetve a megvásárolt termékek értékelése (19 százalék), és a termék tulajdonságainak ellenőrzése (19 százalék).

A család visszatér a nappaliba

A jelentés a tévénézési- és vásárlási szokásokkal is foglalkozott. Az adatok alapján nem érdemes amiatt aggódni, hogy az internet megöli a televíziót: 2012 első negyedévében a megvásárolt készülékek harmada 33-42 hüvelykes képernyőjű modell volt, vagy annál is nagyobb. A tévé és az internet összefonódása egyébként is egyre erősebbé válik: a brit háztartások öt százalékában található smart funkciókkal felszerelt készülék, ami egyszerre biztosítja a tévénézés és az internetezés lehetőségét is, amellyel a vásárlók kétharmada szokott élni.

Thickett úgy látja, hogy tíz éve az volt a trend, hogy a család elhagyta a nappalit, mivel minden gyereknek volt tévéje a saját hálószobájában. A digitális átállás befejezése óta azonban nem mindenki cserélte le a csak analóg tévéadás vételére képes készülékét, így az egész család ismét a nappaliban gyűlik össze, ahol mindenki a saját eszközeit használhatja.



  • Hírek
  • Hírek