Oszkár
20 °C
29 °C

Egyre kevésbé népszerű a World of Warcraft

2012.08.03. 13:58

Drasztikus mértékben csökkent a World of Warcraft-játékosok száma. Mindössze három hónap alatt tíz százalékkal esett vissza a forgalom: a kiadásért felelős Activision szerint egymillió játékos fordított hátat a játéknak.

A világ egyik legnépszerűbb sokszereplős online (MMO) játékának számító, 2004-ben indult World of Warcraft 2010-ben még 12 millió előfizetőt tudhatott maga mögött; azóta ez a szám folyamatosan csökken. Ugyanakkor, míg korábban körülbelül másfél év alatt veszítettek el kétmillió játékost, a tízmilliós felhasználóbázis idén mindössze három hónap alatt csúszott vissza kilencmillióra. A játék ennek ellenére még mindig jövedelmező üzlet, és kiváló eredményeket mutattak fel a legutóbbi üzleti negyedévben is, de a befektetőket megijesztette a hirtelen csökkenés. Ha ez a trend tartós maradna, 2014-re mindenki felhagyna a játékkal.

Az aggodalmakat a részvények enyhén eső árfolyama is tükrözte. A fejlesztők ugyanakkor nem aggódnak. Mike Morhaime, a játékot fejlesztő Blizzard vezérigazgatója úgy látja, hogy a visszaesés csak átmeneti: szerinte sok játékos egyszerűen csak szünetet tart, és a nyáron egy másik játékot, mondjuk a Diablo III-at játsszák. Morhaime szerint ők ősszel vissza fognak térni, mivel akkor jelenik meg a játék új kiegészítője, a Mists of Pandaria.

A Mashable elemzése szerint Morhaime túl optimista, mivel akad néhány gond a Blizzard játékával, például több szempontból is idejétmúlt az üzleti modellje. A megszokott előfizetési modell már nem biztos, hogy működik: erre utal az is, hogy az Electronic Arts teljesen ingyenessé tették a Star Wars: The Old Republic nevű játékot, miután az előfizetők száma egymillió alá esett. A másik, inkább értékelhető kifogás, hogy a Blizzard nem vette figyelembe a hardverpiaci változásokat. A World of Warcraft Macen vagy pc-n játszható, táblagépen vagy okostelefonon nem. Nem valószínű, hogy a Blizzard kezdeni akar valamit ezzel a helyzettel, pedig a mobil eszközök piacán óriási a verseny a játékgyártók között.