Húsz pécés játékosból csak egy fizet
A pécés játékoknál az átlagos kalózkodási arány elérte a 95 százalékot - panaszkodott a németországi Gamescom játékkiállításon a világ egyik legnagyobb játékkiadó cége, a Ubisoft vezetője egy konferencián. A Ubisoft az elmúlt években az élen járt az egyre újabb másolásvédelmi technikák bevetésében a kalózkodás visszaszorítására (volt is felháborodás a játékosok felől bőven, egy-egy szerencsétlenül elsült kísérlet után), de ezzel együtt sem tudták elérni, hogy 20 játékosból 19 ne illegálisan letöltött másolatokkal játsszon. A cég ezzel a jelenséggel indokolja, hogy több játékából egyszerűen nem készített pécés verziót, hanem maradt a kalózkodás szempontjából biztonságosabb konzoloknál.
Yves Guillemot előadásában arról is beszélt, hogy a már régóta ismert, de széles körben csak a Farmville és a többi facebookos játék feltörésével ismertté vált F2P (free to play) modell válthatja fel a hagyományos dobozos játékokat. Ennél a megoldásnál az alapjáték ingyen van, és kisebb összegekért lehet hozzá venni plusz látványelemeket, pályákat, bónusz funkciókhoz való hozzáférést, vagy a játékban előnyt jelentő dolgokat, tárgyakat. Guillemot elmondása szerint a fizető játékosok száma ebben az esetben is csupán 5-7 százalék közül mozog, és nem is feltétlenül jön be tőlük fejenként annyi bevétel, mint egy 50-60 dolláros játékot a boltban megvásárló társuktól, de az ingyenesség miatt a játék sokkal több emberhez jut el, így sok kicsi sokra megy alapon a modell mégis nagyobb pénzt termelhet mint a hagyományos megközelítés.
Egy másik nagy játékkiadó, az Electronic Arts vezérigazgatója, John Riccitello előadása is megerősítette, hogy az F2P modellben látják a nagy cégek a menekülőutat a pécét elárasztó kalózkodás elől. Példaként a FIFA Online című netes focijátékot hozta fel, ami Dél-Koreában óriási siker, az alapban ingyenes játékot becslések szerint minden tizedik koreai háztartásban letöltötték, és a fillérekért árult kisebb kiegészítőkből sokkal több bevétele van a cégnek, mintha boltban, teljes áron adta volna a játékot. A cég nemrég az F2P modellt vezette be a játéktörténelem legnagyobb költségvetésű produkciójaként elhíresült Star Wars-alapú online szerepjáték, az Old Republic esetében is.