Milliókat keresnek a YouTube-sztárok
További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
"Több ezer felhasználónk van, akik hatszámjegyű összeget tesznek zsebre évente. Ez elég ahhoz, hogy megéljenek belőle, és a munkájuk helyett a youtube-os üzletre koncentráljanak, mint bevételi forrás." - jelentette ki Bing Chen, a YouTube partnerprogramjának vezetője. Chen egy évvel ezelőtt még pár százas nagyságrendről beszélt ugyanebben a témában. A hatszámjegyű összeg évente legalább százezer dollárt, vagyis 23 millió forintot jelent, ami több mint a duplája az amerikai átlagfizetésnek, és nagyjából egy egyetemi professzor éves bérének felel meg.
A YouTube partnerprogramja az adott videók mellé eladott hirdetések bevételét osztja meg a videó feltöltőjével, így ahhoz, hogy komoly pénzt lásson belőle az ember, több milliós nézettséget kell produkálnia, aránylag rendszeresen. Az amatőr YouTube-sztárok ezért ma már nem az egyszeri, vírusként elterjedő videóval százmillió letöltést kaszáló szerencsések, hanem olyanok, akik kemény munkával websorozatot tartanak fenn, rendszeresen jelentkezve új epizódokkal, és a csatornájukon milliós nagyságrendű előfizetőt kiszolgálva. A legsikeresebb, amatőrként indult YouTube-csatornák, mint Freddie Wong, az FPS Russia vagy az Epic Meal Time, 2-3 millió előfizetőt, heti rendszerességgel új videót, és a legsikeresebb klipeknél 10-20 milliós nézettséget hoznak.
A nézettség, és a reklámbevétel csak az első lépés, Chen példaként a Blogilates nevű csatornát hozta fel, aminek gazdája, egy Cassie Ho nevű hölgy pilates-leckéket ad elő videón. A 16 milliós nézettségen lovagolva Ho saját sportruházati márkát alapított.
A legérdekesebb kivétel az amatőrből profi webcsatornává váló YouTube-sztárok között a videómegosztó egyik legérthetetlenebb slágere, a Charlie megharapta az ujjam című, alig egy perces házivideó. A cím jól leírja a cselekményt: egy egyéves kissrác megharapja a hároméves bátyja ujját, aki ezt meglepetten veszi tudomásul. A videót öt éve tette fel Charlie apja a netre, hogy megmutassa a rokonoknak - ma már közel jár az 500 millió megtekintéshez. 50 milliónál sikerült bekerülnie az akkor induló partnerprogramba, amiből azóta közel 500 ezer dollár (bő százmillió forint) jött be a család kasszájába. A videó két szereplője, Harry és Charlie Davies-Carr most nyolc, illetve hatévesek, de az ABC-nek nyilatkozó apjuk szerint már megkeresték a leendő egyetemi tandíjat saját maguknak, illetve az azóta született két öccsüknek is.