Újragondolja mobilos terveit a Facebook

2012.09.12. 12:15

A Facebook májusi részvénykibocsátása óta először tartott nyilvános beszédet Mark Zuckerberg, a közösségi portál vezérigazgatója. A San Franciscó-i TechCrunch Disrupt konferencián a vállalatvezető elmondta, hogy csalódott az alacsony részvényárfolyam miatt, ugyanakkor azt is elismerte, hogy rossz stratégiát követtek a mobilokon.

Az emberek egyre több időt töltenek el a Facebookkal az okostelefonjukon, és úgy gondoljuk, hogy ezen a platformon több pénzt kereshetünk, mint a számítógépeken – mondta Zuckerberg. Azt ígérte, hogy a következő hetekben és hónapokban számos mobilokra szánt újdonságot bemutatnak.

Cseppet sem meglepő, hogy Zuckerberg a vállalat mobilos jelenlének erősödését hangsúlyozta, hiszen éppen az ezzel kapcsolatos kérdések miatt zuhant meg a tőzsdei árfolyam. A Facebook nem tudta megmondani, hogy miként termel majd nyereséget a mobilon, így a világ leginkább várt részvénykibocsátása csúfos kudarca fulladt. A kezdeti 38 dolláros árfolyam, ami 45 dolláros vételárra is felkúszott, hamarosan 20 dollár alá esett, és ott is maradt.

Zuckerberg szerint rossz döntés volt olyan kódot írni, ami mindenféle eszközön képes futni, vagyis most már nem látja jónak, hogy a platformfüggetlen html5-re építették a mobilos szoftvereiket. A cégvezető szerint mindegyik platformra – iOS-re, Androidra is – olyan programokat kell írni, amelyek az adott rendszer natív kódjára épülnek. Korábban sokan panaszkodtak a Facebook alkalmazásának lomhaságára, ezért a vállalat programozói az iOS-en futó szoftvereket teljesen újraírták.

Azt a régi pletykát viszont cáfolta Mark Zuckerberg, hogy saját mobil kifejlesztésén dolgoznának. A Facebook talán szerezne 10 vagy 20 millió felhasználót a telefonjával, de a teljes felhasználói bázishoz képest ez semmiség, nem érdemes megmozdulni érte. A cégvezető szerint sokkal fontosabb, hogy minden létező platformba a lehető legmélyebb szinten beépüljenek, és mindenki számára könnyen elérhető legyen a közösségi portál.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM