Vendel
6 °C
19 °C

Semmit sem ér a lájkolás

2012.12.03. 14:51

Az amerikai kereskedők rekordokat döntögettek az idei Hálaadás és Cyber Monday alkalmából, a közösségimédia-kampányok és hasonló befektetések azonban nem érték el a kívánt hatást. Cyber Monday a Hálaadás hétvégéje utáni hétfő, ez volt az online kereskedők válasza a fekete péntekre. Utóbbi hagyományosan a karácsonyi szezon kezdetét jelenti az Egyesült Államokban, a kereskedők óriási akciókkal várják a vásárlókat.

Az Offerpop nevű marketingcég, amely például az Amazon, és a Walmart közösségimédia-kampányait futtatja, arról számolt be, hogy az előző évhez képest negyven százalékkal nőtt az ilyen kampányok aránya a Fekete Péntek hétvégéjén.

Az IBM Smarter Commerce adatai szerint, amely 500, a legnagyobbak közé tartozó áruházat követ, a közösségi média kevesebb mint egy százalékáért felelős az online forgalomnak és az eladásoknak. A statisztika azokon a felhasználókon alapul, akik közösségi oldalról érkeztek az áruházra, majd egyből vásároltak is.

Ennyire azért talán mégsem hasztalan a dolog, mivel a kereskedők idén főleg a hírnév növelésére használták ezeket az oldalakat az eladások erőltetése helyett – kommentálta az adatokat Jay Henderson, az IBM Smarter Commerce stratégiai igazgatója.

A Target nevű kereskedőcég elektronikus ajándékkártyával jutalmazta azokat, akik a hétvégén tweeteltek a  cégről. Egy interaktív Facebook-alkalmazással játékot is játszottak a vásárlókkal: a felhasználóknak ki kellett választaniuk, melyik termékeket adják majd el a Fekete Pénteken. A játéknak négy nap alatt majdnem 1 millió felhasználója volt.

Bár az ilyen jellegű közösségimédia-aktivitásokat nehéz pénzben mérni, a legtöbb kereskedő egyetért abban, hogy, ha legalább beszélnek róluk, az jobb, mint a semmi. Ráadásul hiába alacsonyak az IBM számai, a legtöbb vevő valószínűleg csak felfedezésre használja a közösségi oldalakat, és majd később vásárol.