Emília
13 °C
30 °C
Index - In English In English Eng

Hamarosan indulhat a nemzeti mobilfizetés

2012.12.09. 00:56
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken bejelentette, hogy a kormány elfogadta, így a közeljövőben kihirdethetik a törvény alapján létrehozandó Nemzeti Mobil Fizetési Rendszer (NMFR) kormányrendeleti szintű részletszabályait.

A Nemzeti Mobil Fizetési Rendszer (NFMR) a mobiltelefonos fizetési technológiát felhasználó egységes állami platformként fog működni, eleinte a parkolási közszolgáltatások és az autópálya-matricák elektronikus értékesítésében. A minisztérium szerint a korszerű megoldással a felhasználók gyorsan és kényelmesen, költség- és készpénzkímélő módon egyenlíthetik ki az egyes közszolgáltatások díjait.

A kormány nemzeti mobilfizetési szervezetként a kizárólagos állami tulajdonú Nemzeti Mobil Fizetési Zrt.-t jelöli ki. A társaság a  díjbevételeiből fedezi a működési költségeit. Az ügyfél az igénybe vett szolgáltatáson felül a már működő rendszerekhez hasonlóan kényelmi díjat fizet. A minisztérium közölte, hogy a díj mértéke, ami szolgáltatástól függően 50-100 forint lehet, elmaradhat a jelenlegi szolgáltatók által alkalmazott szinttől.

Központosított biztonság

Az NFM kifejti, hogy az NFMR államilag garantált, a piaci viszonyoktól függetlenül mindig elérhető, egységes elektronikus platformon alapuló közszolgáltatást biztosít a parkolási és autópályadíjak, a közösségi közlekedési menetjegyek mobil fizetésére. Minden közszolgáltató köteles lesz az országosan egységes rendszert igénybe venni a szolgáltatásai értékesítéséhez. A jelenleg üzemelő rendszerek többsége az új állami platformra támaszkodva, annak viszonteladójaként működhet a jövőben. A kormány véleménye szerint ezzel az ügyfelek számára is zavartalan, gördülékeny átmenet biztosítható, emellett az egységesítés gátat szab a feketegazdaságnak és a visszaéléseknek.

A működéssel kapcsolatban az NFM azt ígéri, hogy a rendszer ismeri és alkalmazni fogja a már elterjedt, bevált mobilfizetési módokat, így az autós és utas az általa kedvelt módszerrel, például sms-ben vagy behívásos igénybevétellel is fizethet. A használhatóság földrajzi értelemben is jelentősen nő, a szolgáltatásokat bárki, bárhol azonos feltételekkel veheti igénybe. A rendszer internetes ügyfélszolgálatot is biztosít, ahol az ügyfelek személyes oldalukon keresztül intézhetik.