Az Apple és az Intel után egy újabb óriáscég, a Sony neve bukkant fel, mint a tévézés közelgő forradalmának megindítója. A Variety értesülései szerint a japán cég egy olyan rendszeren dolgozik, ami feleslegessé tenné a kábelszolgáltatókat: interneten vinné el a csatornákat a háztartásokba, és minden felhasználó maga válogathatná össze, milyen csatornák kellenek neki, előre összerakott csomagok helyett. A megoldás nagy előnye lenne még, hogy sokkal pontosabb lehetne a nézettségmérés, amire a tévés hirdetési modell alapszik, illetve könnyebb lenne személyre szabott reklámokat adni a nézőknek.
A Sony tavaly már nekifutott egy hasonló projektnek, de a kábelszolgáltatók ellenállásán elbukott a dolog. A pletykák szerint a Microsoft is megpróbálkozott néhány éve ugyanezzel, amikor az Xbox Live szolgáltatást akarta tévécsatornákkal feldobni, de végül kénytelen volt meghajolni, és belevenni az üzletbe a kábeltévéseket ahelyett hogy konkurenciát csinált volna nekik. A Sony nagy előnye az lehet, hogy a cégnek saját filmgyártó stúdiója van, méghozzá a világon az egyik legnagyobb, amit a Columbia Pictures és a Metro Goldwyn Mayer felvásárlásával teremtett meg. Mivel a tartalomgyártásból mozis és tévés szinten is alaposan kiveszi a részét a cég, a tárgyalási pozíciója a kábeltévésekkel elég erős. Ráadásul akár a Bravia tévékbe, akár a Sony márkájú bluray-lejátszókba, akár a Playtation játékkonzolokba beépítheti a rendszere támogatását, így rögtön jelentős potenciális fogyasztói tömeghez érhet el.
A hírek szerint a jövő héten kezdődő CES kiállításon leplezi le a Sony az online tévés szolgáltatását, és az valamikor az év második felében mutatkozik be.