Az iPhone-t már utolérték és meg is előzték a vetélytársak technikai képességekben és eladási adatokban is, az iPad azonban betonbiztos piacvezetőként tartja magát a táblagépek között - ez volt 2012 legfőbb tanulsága az Apple számára okostelefonos és tabletes fronton. Most azonban megjelentek az első repedések az iPad trónján is, először érkezett hír arról, hogy egy jelentősebb piacon megverte volna valamelyik konkurens eladásokban.
Az eset Japánban történt, ahol decemberben, vagyis a karácsonyi időszak legfontosabb hónapjában a Google-féle Nexus tablet az eladások 44, míg az iPad-család csak a 40 százalékát uralta. Ez az első eset az első generációs iPad megjelenése óta, hogy nem vezeti az eladási listákat. A Nexust elsősorban a kedvező ára segítette a toplista elejére, a 16 gigabájtos verzió 19800 jenért (224 dollár, avagy 50 ezer forint) kapható, míg az iPad Miniért 28800-at (325 dollár, 72 ezer forint), az iPad 4-ért pedig 42800-at (484 dollár, 108 ezer forint) kérnek. A történethez hozzátartozik, hogy a novemberi megjelenéskor az iPad-eladások rekordot döntöttek, és decemberre a Miniből kisebb hiány alakult ki - igaz, a Nexus 7 meg karácsonykor már fél éves volt, így a vásárlók első hullámainak segítsége nélkül érte el a maga eladási eredményeit.
Japánban a tabletek valóságos népszerűségi robbanást mutattak be 2012-ben, az eladott példányszám a 2011-es karácsonyi hónapokhoz képest a háromszorosára nőtt, idén pedig újabb másfélszeres bővülést várnak. Az Apple és a Google nyomasztóan uralja a piacot, a Japánban hagyományosan kevésbé népszerű koreai gyártók sehol sincsenek, a hazai cégek közül a Fujitsu és a Sony vezet, de csak 2-3 százalékos piaci részesedést tudnak felmutatni. A felmérésben nem szerepelt a Japánban csak online rendelhető Amazon Kindle Fire, de becslések szerint a harmadik legnagyobb példányszámot produkálta a gép tavaly az iPad és a Nexus mögött.