Máté, Mirella
14 °C
30 °C

A Disney bezárja a LucasArtsot

2013.04.03. 21:10

A Disney a LucasFilm milliárdos felvásárlása után először a Star Wars-filmek folytatásait jelentette be, most pedig nekifogott a megszerzett cégbirodalom további részeinek átszervezéséhez. A Kotaku értesülései szerint meg is történt az első igazán fájó intézkedés, az új anyacég bezárta a legendás LucasArts játékfejlesztő csapatot, mindkét félkész projektet (a Star Wars 1313-at és a Star Wars First Assaultot) leállíttatta, és a stúdió 150 alkalmazottját szélnek eresztette. A hírt hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de a Game Informernek nyilatkozó LucasArts-szóvivő szavai elég egyértelműek voltak, azt mondta, a cégnél mindenki nagyon szomorú, és ugyan ez egy borzasztó nap, de a Star Wars játékok nem tűnnek el végleg. Ezzel arra utalt, hogy a Disney csak a saját belső játékfejlesztő részlegét szünteti meg, de a márkaneveit külső cégek licencelhetik videojátékok készítéséhez.

A hírt hosszú hónapok pletykái előzték meg, miután a Disney-felvásárlás után alig pár nappal a stúdió hirtelen törölte az összes futó álláshirdetését, és a készülő játékaival kapcsolatos sajtóközlemények áradata is egyik napról a másikra megállt.

A játékfejlesztő csoportot George Lucas 1982-ben alapította, és a saját licencekre alapuló játékok mellett hamarosan a humoros kalandjátékok területén lettek a játékosok kedvencei. A kilencvenes években olyan szupersikeres játékokat adtak ki, mint a Monkey Island sorozat, a Sam & Max, a Full Throttle, vagy a Day of the Tentacle, amelyek mind kihagyhatatlanok az műfaj történetének valaha volt legjobbjait összegző listákról. Emellett a Star Wars és Indiana Jones márkanevekre is hatalmas kritikai és kasszasiker játékokat építettek, ilyen volt a Star Wars-os űrhajószimulátor X-Wing sorozat, a Jedi Knight játékok, vagy az Indiana Jones and the Fate of Atlantis, ami a rajongók egyöntetű véleménye szerint sztoriban simán verte a negyedik Indy-filmet.

A kétezres évek elején a céget sorra elhagyták a legjobb kreatív szakemberek, és a kalandjáték, illetve szimulátor műfaj, amiben addig a világ legjobbjai voltak, egyszerűen kiment a divatból. A cég lassan lecsúszott az élvonalból, a nagyobb volumenű projektjeiket már inkább külső stúdiókkal készíttették: ilyen volt az iszonyú pénzeket felemésztő online szerepjáték, a megjelenése után nem sokkal ingyenessé tett Old Republic, vagy a sokszemélyes akciójáték Battlefront. A belső fejlesztőstúdió utolsó igazán sikeres játéka a 2008-as Force Unleashed volt.

Hogy a stúdió utolsó játéka, a nagy érdeklődéssel övezett Star Wars 1313 valaha elkészül-e, egyelőre nem tudni, mindenesetre a tavalyi E3 játékkiállításon bemutatott verzió ilyen volt: