A Windows 8 a legnagyobb bukás a New Coke óta

2013.05.07. 19:12

A Microsoft ugyan éppen most jelentette be, hogy a Windows 8 eladásai elérték a 100 millió példányt, marketinges szakemberek szerint az új operációs rendszer akkora katasztrófa, amekkorára a New Coke óta nem volt példa (a New Coke a Coca-Cola drasztikus megújítására tett kísérlet volt 1985-ben, a népharag miatt 3 hónap múlva kivonták a piacról). A Financial Times által megszólaltatott szakértők szerint a Windows Blue nyári megjelentetése gyakorlatilag a cég részéről a bukás beismerését jelenti, és az ingyenes csomag valójában kármentő akció.

Mint Tami Reller, a Microsoft marketingigazgatója megerősítette, a Blue a Windows 8 alapvető újdonságait fogja felülírni a felhasználói felületen, és visszaállít egy csomó dolgot a régi, megszokott formájába. A hivatalos indoklás szerint ennek az oka az, hogy az újítások ugyan jók voltak, de nehéz volt beletanulni a szokatlan megoldásokba, és ez sok felhasználót elbátortalanított. Szakértők szerint a visszakozás a Windows 8 forradalmian új designjától (amit a megjelenés előtt Steve Ballmer a cég újjászületésének szinonimájaként vezetett fel) annak beismerése, hogy a dolog egyszerűen nem működött, és igaza van a pécégyártóknak, akik arra panaszkodnak, hogy a Windows 8 fiaskója az egész pécépiac összezuhanásának oka.

A Windows 8 színes csempés kezelőfelülete, az érintőképernyőkre optimalizált kezelés, a tabletek és asztali gépek ugyanolyan kezelőfelület alá való besöprése sok negatív kritikát szült. A legtalálóbban éppen a nagy konkurens Apple vezére, Tim Cook fogalmazta meg, mi a baj a rendszerre, azt mondta, olyan mintha összekombinálták volna a kenyérpirítót a hűtőgéppel: technikailag tökéletesen megoldható, csak semmi értelme.

Hogy a Blue pontosan milyen újításokat fog hozni a Windows 8 felületére, arról a Microsoft egyelőre nem adott ki hivatalos információkat, csak azt, hogy alapvető változásokra készülhetünk. Ha a tervezők hallgatnak a leggyakrabban felmerülő kritikákra, legalább opcionális formában visszatér a Start menü, és a megszokott asztal az ismerős ikonokkal.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM