Lenke
17 °C
30 °C
Index - In English In English Eng

Száz látogatóra jut egy vásárló

2013.06.07. 19:08

A Webshop Experts negyedik alkalommal végezte el Nagy Webáruház Felmérését. A 2012-es évet vizsgáló kutatásukhoz 490 webáruházat sikerült megnyerniük, így elég átfogó képet kaphattak a hazai e-kereskedelem állapotáról.

A felmérés azt mutatja, hogy tavaly a webáruházak többsége jelentős mértékben növelte az árbevételét: csak a megkérdezettek 9 százaléka számolt be csökkenésről. A vásárlók átlagosan 18 882 forintot költöttek egy-egy vásárlásnál. A konverziós ráta, ami azt mutatja, hogy száz látogató közül végül hányan fognak ténylegesen vásárolni, 1,03 százalék, vagyis csak minden századik látogatóból lesz vásárló. A webshopok ötödének fogalma sincs, hogy mekkora konverziós rátával működik.

Ami a fizetési módokat illeti, a magyar szolgáltatók többsége még mindig korszerűtlen megoldásokat erőltet. Bankkártyás fizetésre csak negyedüknél van lehetőség, a PayPalt 18 százalékuknál lehet választani, a mobilfizetés gyakorlatilag nem létezik. A grafikonon látható, hogy túlnyomórészt még mindig a megszokott, hagyományos módszereket részesítik előnyben, miközben pont az e-kereskedelem lehetne a készpénzforgalom csökkentésének egyik mozgatórugója.

webshop fizetes.png
Fotó: itcafe.hu

A kutatásból az is kiderül, hogy az országban rengeteg a viszonylag kis webshop. A megkérdezettek 80 százalékánál csak egy alkalmazott foglalkozik ezzel a területtel, és mindössze 3,68 százalékuk foglalkoztat 4 főnél többet. Ez nagyjából megfelel a látogatottsági adatoknak: a magyar webáruházak 5 százalékának van napi ezernél több látogatója, és 1 százalékukat látogatják ötezernél is többen. Általában véve elmondható, hogy minél régebb óta üzemel egy webáruház, annál több látogatója van, és az emberek többet is költenek ezekben a boltokban.

A webáruház-tulajdonosok a leghatékonyabb marketingeszköznek a keresőoptimalizációt tartják, amit több mint 80 százalékuk alkalmaz. Ezt követi a közösségi média (77 százalék), a hírlevél (75 százalék), a fizetett keresőhirdetések (55 százalék) és az árösszehasonlító oldalak (41 százalék). A közösségi média tekintetében elsöprő fölénnyel vezet a Facebook.

webshop marketing.png
Fotó: itcafe.hu

A nemzetközi trendekkel összhangban a magyar webáruházak 41 százalékénak valamelyik bérelhető megoldás biztosítja az alapját, negyedük egyedi fejlesztésű áruházat használ, ötödük nyílt forráskódú rendszerre építkezik. A magyar webshopok leginkább a haza piacra koncentrálnak, 88,5 százalékuk kizárólag Magyarországon belül értékesít.