Egyre nagyobb divat az iPhone gyalázása

2013.06.26. 11:34

Egyre inkább elszabadulnak az indulatok a nagy techcégek tévés reklámjaiban, ahol az elmúlt hónapokban a téma már nem akörül forog, hogy az éppen aktuálisan hirdetett termék mennyire jó, hanem hogy a vetélytárs mennyire gagyi, és az azt vásárlók mennyire ostobák. A véleményszabadságot erősen védő amerikai reklámkultúrában simán lehet mondani bármit a konkurenciáról, amíg a tényeket bizonyítani tudja az adott hirdető, és ezzel mostanában alaposan élnek is a hitech kütyük gyártói, a tréfák és beszólások általános célpontja pedig leggyakrabban az Apple, az iPhone és az iPad.

A trend legfrissebb képviselője a Nokia Lumia 925-reklámja, ami másfél percben arról szól, hogy iPhone-nal fényképező zombik mászkálnak az utcán, halálra rémítve szegény Lumia-tulajdonost a maga csúcstechnológiás, hat lencséből álló Carl Zeiss-optikájával. A zombiság persze elméletileg arra utal, hogy a gagyi iPhone-kamerával és -vakuval készült fotókon az emberek hullaszerűen sápadtnak látszanak, de nem nehéz meglátni a rejtett üzenetet: az Apple-vásárlók agyatlan zombik, akik mindent megvesznek, amin almás logó van.

A reklám egyébként egyben válasz is az Apple kampányára, amiben az iPhone-t, mint a világ legnépszerűbb fényképezőgépét hirdeti, viszont azon felül hogy az iPhone rossz képeket csinál, gyakorlatilag semmit nem mond vagy mutat, még azt se, hogy a Lumia bezzeg milyen jókat.

New Nokia commercial: Don´t flash. Amaze.


Az Apple-ekézés nagy divat lett az amerikai tévés hirdetésekben az elmúlt hónapokban. Az egész a Samsung zseniális kampányával kezdődött, ami az év legnépszerűbb reklámjának címét is elnyerte, a maga finom szurkálódásával: a klip elvakult Apple-rajongókon gúnyolódik, akik sorban állnak a bolt előtt az iPhone 5 megjelenésére várva, miközben az arra járó Samsung Galaxy S3-tulajokat nézik ámulva, hogy mi mindent tud a telefonjuk. Később a Microsoft egy szintén vicces és nagy sikert aratott reklámmal egyszerre szólt be a Samsungnak és az Apple-nek, a két nagy telefongyártó rajongói között dúló háborút kifigurázva, aztán pár hete az iPadbe rúgott bele egy új reklámmal.

Az Apple reklámstratégiája eközben teljes átalakuláson megy keresztül éppen, a "designed by Apple in California" szlogennel egyrészt azt erőltetik, hogy a termékeik tősgyökeres amerikaiak, másrészt a reklámokban a kütyük helyett egyre inkább csak a kütyüket használó, és persze felhőtlenül boldog embereket mutatják, arra utalva, hogy a felhasználói élmény az, ami nekik igazán fontos, és amiben jobbak, mint bárki a világon.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM