Donát
1 °C
14 °C
Index - In English In English Eng

Átalakul a Facebook hirdetési rendszere

2013.07.01. 10:20

A BBC értesülései szerint átalakul a Facebook hirdetési rendszere, ugyanis az üzemeltetők attól tartanak, hogy a túlzásba vitt hirdetések miatt sokan elfordulhatnak a közösségi oldaltól. Úgy látják, hogy egyes cégek, például a Marks & Spencer és a BSkyB hirdetéseit másokat sértő módon helyezték el, ezért felfüggesztették a reklámjaikat a Facebookon.

Az oldal üzemeltetői azt tervezik, hogy a Facebook számos oldaláról eltávolítják a reklámokat, és átgondolják a hirdetési stratégiájukat; például megfontolják, hogy a Facebook melyik felületein jelenhetnek meg hirdetések.

A döntés azután született meg, hogy a Sky egyik hirdetése, ami egy Marks & Spencer utalványt reklámozott, egy „cuki és meleg fiúk” nevű aloldalon tűnt föl – itt tinédzser fiúk képei voltak. A Facebook hivatalos blogján pénteken feltűnt egy bejegyzés, amiben az áll, hogy át kell gondolniuk, mit kell tenni azért, hogy az ehhez hasonló helyzeteket megelőzhessék, és meg fogják tenni a szükséges lépéseket.

Minőségbiztosítási rendszer készül

A cég hétfői bejelentése szerint új eljárást fejlesztenek, ami meghatározza, hogy mely oldalak és csoportok mellett jelenhetnek meg bizonyos hirdetések. Az erőszakos, szexuális tartalmakat közzétevő oldalakon például nem lehetnek reklámok, még akkor sem, ha ezek a tartalmak nem sértik a közösségi oldal szabályzatát.

Az egyik forrás szerint a Facebook egy minőségbiztosítási rendszer létrehozásán dolgozik. Kiválasztanak körülbelül tízezer olyan oldalt, amik alkalmasak a reklámok közzétételére, majd több másikat is megvizsgálnak, amik szintén megfelelnek ennek a kritériumnak. A reklámok csak itt fognak megjelenni, máshol nem. A céghez közel álló forrás szerint ez munkaigényes folyamat, de a Facebook kiemelt figyelmet szentel neki.

A Marks & Spencer megkérte a BSkyB-t, hogy távolítsák el a hirdetést az oldalról, akik fel is függesztették a cég reklámját. A cég szóvivője a BBC-nek azt mondta, megkérték a Facebookot, hogy találjanak megbízható megoldást a helyzetre. Ez mindkét félnek érdekében áll, ugyanis a BSkyB a Facebook egyik kiemelt hirdetési partnere.