Lukács
8 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

Egy éve van nőuralom a Yahoo-nál

2013.07.16. 11:05
Egy éve jelentette be az internet egyik legnagyobb múltú cége, a Yahoo, hogy vezérigazgatónak nevezi ki a Google-től igazolt egykori mesterségesintelligencia-programozót, Marissa Mayert. A fiatal, dekoratív hölgy minden lépését visszafojtott lélegzettel figyeli azóta is a fél Szilícium-völgy, és úgy tűnik, egyelőre sikerrel vezeti a céget.

A Yahoo részvényeinek árfolyama hetven százalékkal emelkedett Marissa Mayer egy éve alatt. Szép szám, de nincsen semmi jele annak, hogy alapjaiban megváltozott volna a cég.

A jó részvényárfolyam azonban tágabb mozgásteret ad Marissa Mayernek és több időt ad neki, hogy bizonyítsa, bevásárlásainak volt értelme. A Yahoo 17 technológiai startupot vett meg az elmúlt egy évben, közte egy nagyágyút is, a Tumblr mikrobloging szolgáltatás, amiért 1,1 milliárd dollárt fizetett. A bevásárlások pénzügyi hasznát nem látni azonnal, türelemre van szükség a befektetők részéről is.

Ez nem minden, a Yahoo-nál dolgozók többsége a munkamorál javulásáról számol be, a hangulat jobb, mint egy évvel ezelőtt volt. Ez az általános bizakodásnak is köszönhető, de olyan; a Google-tól átvett intézkedéseknek is, amelyek a mindennapi munkában jelentenek apróbb változásokat. Nem véletlen a Google ötleteinek átvétele, Mayer korábban 13 évet dolgozott a cégnél.

Marissa Mayer a Yahoo hatodik vezérigazgatója az elmúlt öt évben. Miközben a cég csak nem találta meg az igazit, vetélytársai, a Google és a Facebook egyszerűen elhúztak mellette. Óriási viták voltak a cég vezetésében, hogy merre menjen tovább a cég, emiatt voltak a gyakori vezérigazgató-váltások is.

A Yahoo imidzse megváltozott, mióta Mayer átvette a vezetést, azóta már nem ciki náluk dolgozni a Szilícium-völgyben. Egyre többen keresnek munkát a cégnél és a meglévő munkatársak is maradnak, nem mennek el a versenytársakhoz, mint az korábban jellemző volt.

A vezérigazgató célja, hogy a Yahoo megkerülhetetlen legyen a felhasználók mobiljain, így a mobilalkalmazás megújulására helyezi a fő hangsúlyt. Az Apple-termékek felhasználóinál van is sikere ennek az alkalmazásnak, mivel előre van telepítve az iPhone-okra, és a felhasználók körében 8 százalékról 16 százalékra nőtt a használata. Ennek ellenére messze le van maradva a versenytársaktól, a Facebook-alkalmazást 80, a Google termékeit 69, a Twittert 31 százalék használja.