
A Facebook egymilliárd dollárért vásárolta meg az Instagramot, de pénzt még nem látott belőle. Most az üzletért felelős igazgató, a Facebooktól igazolt Emily White bejelentette, hogy kész hirdetéseket tenni a szolgáltatásba. A feladat most az, hogy úgy integrálják bele a hirdetéseket, hogy az Instagram ne veszítse el menőségét.
Nem könnyű a feladat, januárban a felhasználók lázadása miatt kellett visszakoznia a cégnek a reklámtevékenységtől. Ekkor jött hír, hogy az Instagram elveszítette a napi felhasználóinak több mint a felét, mióta decemberben bejelentette, hogy a júzerek által feltöltött fotóknál fenntartja a jogot hogy reklámcélra eladja azokat, a készítőik tudta, engedélye, és kifizetése nélkül. Később persze pontosítottak, hogy nem egészen ezt jelenti a felhasználói szerződés megváltoztatása, de már késő volt.
A visszaesés átmeneti volt, a 2010-ben indult szolgáltatásnak már 150 millió felhasználója van, ebből 128 millió azután kezdte el használni az alkalmazást, hogy a Facebook megvette. Ezzel lassan meg is közelítik a hét éves Twittert, amely márciusban jelentette be, hogy felhasználóinak száma meghaladta a kétszázmilliót.
Kevin Systrom ügyvezető most azt nyilatkozta, hogy hosszútávon szeretnének pénzt keresni az Instagrammal, de úgy, hogy rövidtávon se legyen nagy a nyomás. A Facebook megjelenésekor az Instagramnak csak 32 alkalmazottja volt, akik főleg a termékre koncentráltak, nem volt ügyfélszolgálatuk, marketingjük. Egyetlen egy ember foglalkozott azzal a több ezer céggel, akik saját maguk népszerűsítésére kezdték el használni a szolgáltatást.
Emily White átszervezte a céget, ma már ötvenen dolgoznak ott. Négyen foglalkoznak a cégekkel, akiket kategorizáltak, majd Emily White személyesen is találkozott a legnagyobbakkal, hogy megbeszéljék együttműködésüket. Ezek között van például a Ford, Williams-Sonoma, Coca-Cola.
