A Sony kerüli a két legnagyobb piacot
Sajátos stratégiát választott a Sony a következő évekre, pedig céljai között van, hogy a harmadik legnagyobb mobilgyártó lesz a Samsung és az Apple mögött. Ezt azonban úgy akarja elérni, hogy egyelőre nem a két legnagyobb piacra, a kínaira és az amerikaira összpontosít, hanem a többire.
Kazuo Hirai vezérigazgató úgy akar a jelenlegi hetedik helyről előbbre jutni, hogy az európai és japán piacot tartja a legfontosabbnak. Érthető az érdeklődés, hiszen innen jön be a Sony mobileladásainak hatvan százaléka. Hirai azt is hozzátette, hogy nem reális cél, hogy minden régióban egyformán szerepeljenek.
Az Egyesült Államokban csak a negyedik legnagyobb szolgáltató, a T-Mobile árul Sony mobilokat. Kínában pedig az a problémájuk, hogy nem tudnak olyan hazai szolgáltatókkal versenyezni, mint a ZTE. A Sony ugyanakkor nincs benne az első ötben egyik régióban sem, a világpiaci részesedésük is csak 2,2 százalék. A Samsungon és az Apple-ön kívül még az LG és a Lenovo előzte meg.
Az új stratégia szerint a mobilágazat a három pillér egyike, amelyre a Sony támaszkodik. A másik kettő a PlayStation 4 és a digitális képalkotás, utóbbiban a cég okostelefonokhoz gyárt kamerákat és szenzorokat.