Julianna, Lilla
-1 °C
10 °C
Index - In English In English Eng

Nagy a küzdelem a világ legnagyobb áruházának címéért

2013.10.14. 12:53

A kínai online kiskereskedelmi cég, az Alibaba elképesztő növekedésen ment keresztül az elmúlt években. Eladásai már megelőzik a Amazon és az eBay együttes forgalmát is, de most arra készülnek, hogy megpróbálják a lehetetlent: megelőzik az évtizedek óta legnagyobb kiskereskedelmi céget, az amerikai Walmartot.

A nagyszabású tervről Jonathan Lu vezérigazgató számolt be a Reutersnek adott interjúban. A következő években megháromszorozzák a forgalmat, a tervek szerint 2016-ra 490 milliárd dolláros lesz az éves forgalmuk.

Az alapot a hatalmas növekedéshez természetesen a kínai piac adja, de az Alibaba nem bízza a véletlenre, és a Walmart hazájában, az Egyesült Államokban is megveti lábát. Ehhez az elmúlt hetekben hozzá is kezdett, megvásárolta a Shoprunner nevű futárcéget. Kínában összesen 16 milliárd dollárt költenek logisztikára, hogy a termékek a lehető leggyorsabban eljussanak a vásárlókhoz, legyenek azok hazaiak vagy tengerentúliak.

Az Alibaba ezen kívül minél több információt próbál gyűjteni felhasználóiról és azok vásárlási szokásairól. Az így nyert adatokkal jobban meg tudják becsülni az egyes termékek iránti érdeklődést. Ez azért fontos, mert nem mindegy, hogy mekkora mennyiséggel készülnek egy-egy felkapottabb termékből, hiszen az sem jó, ha túlkínálat van, de az sem, ha túl hamar kifogynak a készletek.