no

A Microsoft lement mangába

2013.11.07. 15:09

A Microsoft még magasabb sebességfokozatba váltott az elmúlt hónapokban amúgy is sok meghökkentő pillanatot hozó reklámhadjáratában. A Chrome-ot, az Apple-t és a Gmailt ekéző szpotok után most a tradicionális japán képregényes-razfilmes stílust , az animét vették elő az új böngésző, az Internet Explorer népszerűsítésére.

Internet Explorer 11 - The [ANIME] Trailer!

A videóban az Akira posztapokaliptikus világát idéző környezetben egy miniszoknyás iskoláslány harcol gyilkos óriásrobotokkal, ami a japán mangakultúrában abszolút hétköznapi élethelyzet. A kilátástalan küzdelemben egy Explorer-logós varázsbigyó segít neki, aztán a végén kiderül, hogy az egész csak egy számítógépes játék volt. Az anime műfaj kedvelői egy sok klasszikusra való utalást fedezhetnek fel a reklámban, a Neon Genesis Evangeliontól a Chobitsig. A hamarjában az év reklámjának is kikiáltott film üzenete valami olyasmi, hogy az Explorer sem tűnik esélyesnek a Chrome és Firefox elleni megmérettetésben, de mégis érdemes adni neki egy esélyt, mert sokkal jobb, mint az ember gondolná.

A reklám fogadtatása egyértelműen pozitív volt, a szakmában a célzott marketing iskolapéldájaként emlegetik. A Microsofttól egyébként is bátor húzás a tipikus japán stílus bevetése, hiszen a videojátékok területén például éppen japán cégek a legnagyobb konkurensei, és a Sony- illetve Nintendo-rajongó japánok nemigen szeretik a céget. Ennek ellenére az elmúlt években a Microsoft a Távol-Keleten egy sor manga-stílusú reklámmal és kabalafigurával próbálta népszerűsíteni a termékeit, több-kevesebb sikerrel. A Verge össze is gyűjtött néhány ilyet - bármilyen hihetetlen is első látásra, a galériában a képek egytől egyik hivatalos Microsoft-reklámanyagok.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM