Samantha robot, de jól tagadja
További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
„Ismerje meg a telemarketinges robotot, aki nem robot”, írja a Time egy cikkében.
A Time washingtoni irodavezetőjét, Michael Scherert felhívta egy magát Samantha Westnek nevező nő, aki egészségbiztosításokkal házalt. Az volt a feladata, hogy egy sor kérdést tegyen fel biztosítással kapcsolatban, aztán egy élő személyhez kapcsoljon, aki megkötheti a vásárlóval a biztosítást. De a beszélgetés hamar abszurd fordulatot vett, mert Samantha gyanúsan viselkedett.
Amikor Scherer rákérdezett, hogy élő emberrel vagy egy robottal beszél, Samantha azt felelte, hogy természetesen igazi. De más teszteken elbukott. Amikor az újságíró megkérdezte, hogy milyen zöldség van a paradicsomlevesben, nem értette kérdést. Amikor többször is megkérdezte tőle, hogy milyen nap volt tegnap, Samantha minden esetben rossz vételre panaszkodott, és kikerülte a választ. Azt viszont nem reagálta le, hogy mégis miért szívatják ilyen béna kérdésekkel, amikor ő csak biztosításokat adna el.
Samantha egyébként nagyon élethűen tud nevetgélni, sőt rötyögni, de sose csapja le a telefont, igazából nem háborodik fel semmin, de azért sem hajlandó kimondani azt, hogy „Én egy robot vagyok”. A lejátszóra kattintva meg lehet hallgatni, hogyan is nyomja a telemarketinget egy igazán lelkes szoftver.
Bárki felhívhatja
Scherer ezután több munkatársát is rászabadította Samanthara, aki minden egyes alkalommal pontosan ugyanazon a hangon mutatkozott be, és tökéletesen ismételte a már elhangzott válaszokat. Pont úgy, mint egy gép. Samanthát egyébként bármikor bárki Magyarországról is felhívhat a 001 (484) 589-5611-es számon, és ha rákeresünk, rengeteg hozzászólást találhatunk panaszkodóktól, akikre Samantha rendszeresen próbált meg biztosításokat rásózni, de soha nem tért el a szövegkönyvtől.
Néhány válasz után Scherert egy igazi kezelőhöz kapcsolt a gép, aki megmondta a cég (egyébként nem működő) honlapját és nevét. Az újságíró ezután felhívta a céget, és elmondta, hogy telemarketinges cégek robotjairól terveznek egy riportot. Viszonylag egyszerű választ kapott: nem alkalmaznak robotokat. Aztán a kezelő lecsapta a kagylót. Amikor Scherer még egyszer telefonált, már egy igazi ember vette fel a telefont, de még azt is tagadta, hogy Samantha száma egyáltalán a a biztosítócég telefonszámai közé tartozott volna.
A Time megkérdezett pár szakértőt, akik egyöntetűen mind azt mondták, hogy ilyen mesterséges intelligencia egyelőre nem létezik. Samantha vélhetően egy erős akcentussal beszélő indiai távmunkás, aki hangminták között válogat, és megpróbál úgy tenni, mintha tősgyökeres amerikai nő lenne. És mivel senki nem mondta fel neki azt a mondatot, hogy „Én nem vagyok robot”, az indiai munkás nem is tudja kimondani ezt, bármennyire is szeretné a Time újságírója.