Egymilliárdot kaszált egy ingyenes játék
Csaknem egymilliárd dollárt söpört be tavaly egy dél-koreai játékfejlesztő, a Smilegate. A Crossfire nevű, ingyenen lövöldözős játék a Super Data Research adatai szerint még a nyugati világ legnépszerűbb online játékát, a League of Legendset is lenyomta bevételben.
A Crossfire 2007-ben jelent meg Dél-Koreában. A játék a Counter-Strike alapjaira épült, csak több tucat pályát, rengeteg fegyvert és új karaktereket terveztek hozzá. Az e-sport-közösségben nem volt átütő siker a játék, legalábbis a globális mérce szerint; vannak ugyan helyi bajnokságok, de csupán 180 ezer dollárnyi díjat osztottak ki a legjobbak között.
A játék sikere nagyrészt a mikrotranzakciós modellnek köszönhető. A Counter-Strike-ban rengeteget kell gyakorolni, hogy valaki igazán jó legyen, de a Crossfire-ben ahhoz kerül az előny, aki hajlandó többet fizetni új fegyverekért és felszerelésért. Márpedig fizetni az utolsó golyóálló mellényért is kell. A játékegyensúlyt tovább rontja, hogy a Crossfire-ben rengeteg a csaló.