A Buzzfeed az internet királya

2014.03.14. 15:59

Nyomasztóan uralja a közösségi médiát a Buzzfeed amerikai szórakoztató portál. A legutóbbi felmérések szerint a februári cikkeik összesen 21 millió lájkot, 13 millió megosztást, és 16 millió kommentet hoztak össze a Facebookon. Az 50 millió feletti összes interakcióval oldal minden kategóriában messze megelőzte a második helyezett Huffington Postot (ahol a három szám összege szűk 30 millió), a hagyományos média webes formái pedig 8-9 milliós számokkal küzdenek a dobogó harmadik fokáért. A Buzzfeed brutális fölénye, és elsöprő népszerűsége még jobban látszik, ha velük hasonlítjuk össze: nagyobb számokat produkált, mint az ABC, az NBC, a CNN, a New York Times, a BBC és a Guardian együtt.

FebFBTop101-1024x607

A Buzzfeed sikersztorija az elmúlt három hónapban csapott át diadalmenetbe, novemberben még a Huffington Post mögött a második helyen álltak a listán (21, illetve 28 millió interakció), decemberben átvették a vezetést (25-22), januárban elhúztak (40-31). A HuffPo mellett a top10 már említett, nagy nevű tagjai is hullámzó számokat mutatnak, de lassan azért növekednek ők is: novemberben még 4,8 millió kellett a tizedik helyhez, februárban már 7,8 millió.

Feltűnő még a december-január környékén még 15 milliós számokkal a dobogón szereplő Upworthy és Viralnova visszaesése, mindkét oldal felezte a facebookos interakciói számát, és a top10 legaljára esett. A Facebook nemrég változtatta meg az üzenőfalak tartalmát összeválogató algoritmusát, méghozzá úgy, hogy az "értékesebb tartalmak" kapjanak több figyelmet. Ez erősen keresztbe tett a két, virálmédiára specializált oldalnak, akiknél gyakorlatilag nincsen eredeti tartalom, a netről összegereblyézett videókat és képeket csomagolnak újra, trükkös címekkel és kattintásvonzó körítéssel.

A listát készítő Newswhip gyorselemzése szerint a Buzzfeed szárnyalása leginkább annak köszönhető, hogy új trendet indítottak (vagy inkább melegítettek fel pár évvel ezelőttről): a legnépszerűbb cikkek már nem a különféle toplisták, hanem a kvízek. Az oldal legjobban futó anyagai mostanában mind ilyenek: Melyik Harry Potter-karakter vagy? Melyik standup comedys csaj vagy? Melyik ország illik hozzád legjobban? Készüljünk arra, hogy a Buzzfeed trendjei után kullogó online média hamarosan átveszi ezt a divatot is.

A listából egyéb érdekességek is kiderülnek. Például a legnépszerűbb híroldalak közül a Yahoo-n jelenik meg messze a legtöbb cikk (februárban több mint 89 ezer!). A skála túlsó felén a scarymommy.com, gyerekneveléssel és családi élettel foglalkozó viccoldal szerepel, mindössze 40 cikkel - viszont ez közel 800 ezer lájkot és több mint 400 ezer megosztást termelt, szemben a Yahoo iszonyú dömpingje 1,8 és 1,1 milliót hozott össze. A top50-es listára egyébként 1,3 millió facebookos interakcióval lehetett februárban felkerülni, az utolsó helyen a Hollywood Reporter weboldala állt 940 ezer lájk, 210 ezer megosztás, 200 ezer komment teljesítménnyel. A felmérésben egyébként csak angol nyelvű oldalak szerepelnek.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM