SMS helyett illatüzenetet küld az oPhone

2014.03.17. 15:16

Sokkal hatásosabbak lennének a Rivierán készült képeink egy kis tengerillattal megbolondítva, vagy ha az ebédünkről készült fotóból a frissen sült hús szaga áradna szét. Hamarosan ez is megoldható lesz, idén júliusban ugyanis megjelenik az oPhone nevű szagfejlesztő eszköz béta verziója.

ophone
Fotó: vaporcommunication.com

Az oPhone fejlesztését Dr. David Edwards irányítja, aki a Harvard Egyetemen orvosbiológiai mérnök, és a Le Laboratoire nevű cégével már piacra dobott egy kalóriamentes csokiszagú illatosítót. Az oPhone illatanyagainak létrehozásában a párizsi Givaudan parfümcég és a Cafe Coutume szakértői is részt vettek, az illattároló konténereket pedig az MIT villamosmérnök munkatársa, Eyal Sharar tervezte meg. A konténerek egy gombnyomásra felmelegednek és kibocsátanak némi illatanyagot, majd gyorsan lehűlnek, hogy ne kelljen a környezetünkben mindenkinek ezt szagolnia. 

A telefonhoz illeszthető, ingyenes app segítségével vezérelhető oPhone felhasználói eleinte 356 különböző illatkeveréket tudnak összeállítani, de a kutatók jövő évre több ezer különböző illatot ígérnek. Edwards szerint az oPhone első aromái az illat alapú kommunikáció, egy új ábécé első betűi csupán, és úgy véli, hogy az illatok hamarosan regények és zenekari művek részeivé válhatnak.

ophone023
Fotó: vaporcommunication.com

Az első oPhone-okat egy szűk kávérajongó közösség próbálhatja ki, de már tervben van egy illat alapú közösségi szolgáltatás kialakítása. Az ingyenes app segítségével bárki küldhet másoknak mixeket, és az üzenetet teljesen hétköznapi mobilok is kezelik. A címzettnek egyszerűen be kell majd sétálnia Bostonban valamelyik illatközvetítő helyre, ahol le tudja tölteni az üzenetben kódolt szagokat.

Még nem tudni, hogy milyen lesz a legerősebb kikeverhető illat, és hogy lesznek-e egyáltalán kellemetlen szagok. Az viszont már biztos, hogy az oPhone olyan múló élményt közvetít, amit nem tudunk hazavinni és bekeretezve a szoba falára akasztani. 

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM