Fülöp, Evelin
15 °C
27 °C

Nyugat felé terjeszkedik az Alibaba

2014.03.20. 15:54

Ha valaki nem ismerné az Alibabát: egy eszméletlen méretű kínai internetes áruházról van szó, ahol raklapszám vásárolhatunk bármit az elektroncsőtől a törhetetlen műholdas telefonig.

A legfrissebb hírek szerint az Alibaba 215 millió dollárt, nagyjából 48,6 milliárd forintot fektet a mobilalkalmazás-fejlesztő Tangóba, így kisebbségi tulajdonossá váltak a cégben. Mivel a Tango piaci értékét nagyjából egymilliárd dollárra becsülik, az Alibaba részesedése 20-25 százalékos lehet az elemzők szerint.

A Tango leghíresebb terméke a saját kommunikációs szolgáltatása; ezzel szöveges és videós üzenetet is továbbíthatunk, illetve telefonálhatunk vele. A Tangónak 200 millió felhasználója van világszerte. A cég képviselői nem kommentálták az üzletet.

Felvásárlások kora

A mostani lépés valószínűleg nem független attól, hogy az Alibaba nemrég jelentette be, hogy a tőzsdére vinnék a céget. A cég szempontjából valószínűleg aprópénz a Tango-bevásárlás, legalábbis azzal összevetve, hogy 18 milliárd dollárnyi részvényt kívánnak piacra bocsátani. Ezzel a második legnagyobb internetes céggé válnának a Google után.

A csevegőprogram-felvásárlásnak mindenesetre szezonja van. A japán e-kereskedelmi cég, a Rakuten nemrég felvásárolta a Tango egyik riválisát, a Vibert; a cégért 900 millió dollárt fizettek. A rekorder továbbra is a Facebook: ők 19 milliárd dollárt fizettek a 480 milliós felhasználóbázisú Whatsappért.