Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Nyugat felé terjeszkedik az Alibaba

2014.03.20. 15:54

Ha valaki nem ismerné az Alibabát: egy eszméletlen méretű kínai internetes áruházról van szó, ahol raklapszám vásárolhatunk bármit az elektroncsőtől a törhetetlen műholdas telefonig.

A legfrissebb hírek szerint az Alibaba 215 millió dollárt, nagyjából 48,6 milliárd forintot fektet a mobilalkalmazás-fejlesztő Tangóba, így kisebbségi tulajdonossá váltak a cégben. Mivel a Tango piaci értékét nagyjából egymilliárd dollárra becsülik, az Alibaba részesedése 20-25 százalékos lehet az elemzők szerint.

A Tango leghíresebb terméke a saját kommunikációs szolgáltatása; ezzel szöveges és videós üzenetet is továbbíthatunk, illetve telefonálhatunk vele. A Tangónak 200 millió felhasználója van világszerte. A cég képviselői nem kommentálták az üzletet.

Felvásárlások kora

A mostani lépés valószínűleg nem független attól, hogy az Alibaba nemrég jelentette be, hogy a tőzsdére vinnék a céget. A cég szempontjából valószínűleg aprópénz a Tango-bevásárlás, legalábbis azzal összevetve, hogy 18 milliárd dollárnyi részvényt kívánnak piacra bocsátani. Ezzel a második legnagyobb internetes céggé válnának a Google után.

A csevegőprogram-felvásárlásnak mindenesetre szezonja van. A japán e-kereskedelmi cég, a Rakuten nemrég felvásárolta a Tango egyik riválisát, a Vibert; a cégért 900 millió dollárt fizettek. A rekorder továbbra is a Facebook: ők 19 milliárd dollárt fizettek a 480 milliós felhasználóbázisú Whatsappért.