Az amerikai Consumer Reports felmérést készített arról, hogy az USA polgárai mennyire kedvelik internet- és kábelszolgáltatójukat. Az eredmények az ottani viszonyokat ismerve igazából nem túl meglepőek: a legtöbben nem igazán elégedettek.
A felmérésben nyolcvanezren vettek részt, a válaszadók nagy részének pedig volt valamilyen kellemetlen mondanivalója a szolgáltatójával kapcsolatban. 14 szolgáltatóból kilenc a lehető legrosszabb értékelést kapta.
A rossz véleményekhez hozzájárulnak a magas árak és a borzasztó vevőszolgálat is. Egy átlagos család havi 154 dollárt (35 ezer forintot) fizet olyan szolgáltatásért, amit utál. A díjak pedig gyorsan emelkednek, gyorsabban, mint ahogy az az inflációból következne.
A válaszadók 40 százaléka mondta, hogy megpróbált tárgyalni a szolgáltatójával jobb árakról, ezek közül csak nyolc százalék nem kapott végül jobb ajánlatot, promóciós árat vagy valamilyen díjtörlést.
Bár tudatosan sokan valószínűleg nem foglalkoznak az internet semlegességével, a többségük a gyakorlatban szeretne ilyesmit: 71 százalék váltana internetszolgáltatót, ha az weboldalakat blokkolna, vagy lassítana a kapcsolaton. A legtöbben viszont a gyakorlatban nem tudnának váltani, sok területen nincs verseny.