A Facebookot védi a játékipar legendája

2014.03.30. 19:57

Az id Software-t tavaly otthagyó John Carmack majdnem egy hetes hallgatás után megszólalt azzal kapcsolatban, hogy a Facebook megvette az Oculus Rift VR-sisakgyártót, melynek augusztus óta ő a technológiai igazgatója. Szerinte nincs baj a Facebook adatkezelési módszereivel, és jó, hogy a cég látja a nagy képet.

„Nem gondoltam volna, hogy a Facebook megveszi a vállalatot. Nem vettem részt a tárgyalásokon. Egy délutánt Mark Zuckerberggel töltöttem, a technológiáról beszéltünk, jövő héten láttam, hogy meg is vette az Oculust” – idézi Carmackot a Verge.

Az előzmény: a Facebook bejelentette, hogy 2 milliárd dollárért felvásárolja a virtuálisvalóság-sisak technológia egyik vezető fejlesztőjét, az Oculus VR-t. A kaliforniai startup leghíresebb terméke egy olyan, sisakként viselhető, speciális kijelző, az Oculus Rift, ami egyfajta virtuálisvalóság-szimulátor. Az eszköz lényege, hogy egy nagy felbontású (jelenleg 1080p-s, de a végleges változatban még ennél is nagyobb) kijelzőt tesznek a felhasználó szeme elé, a sisakra szerelt kamera pedig abban segít, hogy a fej elmozdulását követve, annak megfelelően mozgassa a képet a programon belül is.

Az Oculust azzal vádolják most sokan, hogy elárulta korai támogatóját, csak azért működött, hogy előbb-utóbb megvegyék. Carmack nem ért egyet: „Sokan azt várják tőlünk, hogy legyünk olyanok, mint a Valve vagy a Steam, de nem áll meg az összehasonlítás. A kérdés csak az volt, milyen mélységű együttműködésre van szükség és kivel.”

Carmack szerint azért a Facebookra esett a választás, mert „ők látják a nagy képet, és nagy erővel rajta lesznek, hogy el is érjük, ilyen elkötelezettséget nem vállal heccből az ember” – mondta.

Sok kritikus hang azzal foglalkozott, hogy a Facebook mivel keres pénzt (adatbányászattal és reklámmal). Carmack ebben nem lát problémát: „Nem értem, miért ne kéne figyelnie ránk a honlapoknak, nekem például tetszenek az Amazon könyvajánlatai, amikor felmegyek a honlapra. Valaki magyarázza el, milyen borzalmas következménye lesz ennek?” – tette fel a költői kérdést.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM