Hedvig
8 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

920 lóerő, 350-es végsebesség, és sós vizes akkumulátor hajtja

2014.09.12. 13:47

A liechtensteini székhelyű Nanoflowcell cég a tavaszi genfi autókiállításon keltett nagy feltűnést a Quant e-Sportlimousine fantázianevű sportautójuk koncepciójával. Az ígéret nem kevesebb volt, mint egy felső kategóriás sportautó, ami sós vízzel, pontosabban sós vizes akkumulátorral működik. A cég most újabb részleteket árult el az autóról, bár a szakma meglehetős kétkedéssel fogadja a hallottakat, többen azt állítják, talán 20 év múlva lesz lehetséges ilyen paramétereket produkálni egy működő sósvíz-cellás autóban. Akárhogy is, az EU-tól már megkapta az engedélyeket az autó, ki lehet vinni az utakra tesztelni. Igaz, a cég mérnökein kívül még senki nem látta valójában működés közben, így a szédítő technikai adatokat kénytelenek vagyunk bemondásra elhinni nekik, vagy ízlés szerint kételkedni bennük.

Quant e-Sportlimousine

A sósvizes akkumulátor egy nagy méretű, kétszer 200 literes, membránnal kettéválasztott víztartályon alapul. A két oldalon a víz összetétele más és más, így reakcióba lépnek egymással, amikor áthaladnak a membránon, ebből pedig elektromos áramot lehet termelni. A Quant e-Sportlimousine-ban mind a négy keréknél külön-külön megteszi ezt egy-egy elektromos motor. Mindez összesen 920 lóerőt kölcsönöz az autónak, 350 km/órás végsebességet, és lenyűgöző gyorsulást: nulláról 100-ra 2,8 másodperc alatt. Egy tankkal 600 kilométert képes elmenni a gép az ígéretek szerint. És nem olcsó: 1,7 millió dollárba, vagyis kb. 410 millió forintba fog kerülni.

A sós vízzel működő akkumulátor egyébként létező technológia, világcégek áldoznak hatalmas energiákat a kutatására és tökéletesítésére. A general Electric még 2013-ban jelentette be, hogy az egyik kísérleti autójukat már egy töltéssel majdnem 400 kilométerre viszi a megoldás - persze nem olyan sebességi adatok mellett, mint amit a Nanoflowcell állít. A Tesla is nagy erőkkel rajta van a technológián, ami elvileg könnyebb, biztonságosabb és hatékonyabb, és tömegtermelésben olcsóbb is lehet, mint a most egyeduralkodó lítium-ion akkumulátorok.