Jön a szuperprivát megosztás Facebookra

2014.09.17. 13:22

Zavarja már, ugye? Hogy nem tudja feltölteni a Facebookra a másfél éves gyerekről készült pucér nyaralási fotót úgy, hogy csak a nagymama lássa, ne az internet összes pedofilja. Hogy nyilvános oldalt használna a privát tartalmak megosztására, de a Facebook másfél oldalas privacy-beállításait már a fejlesztők se tudják követni, és publikussá tesznek mindent, amit akarnak.

Ha akarja, ennek már mától véget vethet.

1) Várjon, amíg a Facebook magától kapcsol.

Hivatalosan még nem jelentették be, de a Facebook már dolgozik a Moments nevű alkalmazáson, amit direkt szuperprivát mikromegosztásokhoz fejlesztettek ki. A szoftvert egyelőre a Facebook munkatársai tesztelik, hogy kiirtsák a programhibákat és teszteljék a funkciókat.

A Moments használata egyszerű: csak ki kell választanunk, hogy ezt vagy azt a tartalmat melyik körrel szeretnénk megosztani. Ehhez persze saját köröket kell létrehoznunk; külön körbe kerülnének a rokonok, barátok és üzletfelek. Így könnyebben beállítható, hogy a partifotókat a barátok, a gyerek képét a nagymama, az Érdekes Szakcikket pedig a kollégák lássák.

A Techcrunch forrása szerint a Moments működése leginkább a Cluster mobilalkalmazásra emlékeztet, ahol szintén kisebb, zárt csoportokat hozhatunk létre, hogy tartalmat osszunk meg egymás között. A Momentsszel célzottan oszthatnánk meg a tartalmat az ismerőseinkkel; erre szükség is van, mivel a Facebook a hírfolyamban tetszés (illetve egy hülye algoritmus működése) szerint jeleníti meg az egyes tartalmakat, nem az ismeretségi körünk alapján.

2) Legyen több esze, mint a Facebooknak.

Válassza ki a megosztani kívánt tartalmakat, másolja-csatolja őket egy emailhez, és küldje el őket azoknak, akiknek szánta. Ez a legbiztosabb módja annak, hogy az anyagot a címzett kapja meg. Mert érti, kiírhatja az orvosi rendelő faliújságjára, hogy trippere van, valamilyen szinten ez is köz(egészség)ügy – de mégis jobb, ha inkább négyszemközt beszéli meg a dolgot a szakorvossal.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM