Julianna, Lilla
-1 °C
10 °C
Index - In English In English Eng

Pénzben fürdik az Apple

2014.10.21. 13:33
Az Iphone-eladások minden eddigit felülmúltak, az Apple rekordnyereséggel zárta az üzleti negyedévet. Az elemzők szerint némileg aggasztó, hogy a cég bevételeinek 70 százaléka a telefoneladásokból származik.

Az Apple gennyesre kereste magát az új Iphone-okkal. Az új modellek bejelentése és megjelenése után az Apple rekordnyereséggel zárhatja az üzleti negyedévet. Az új Ipad bejelentése a táblagépeladások lassulását is megfordíthatja.

  • Az Apple a szeptember 27-én végződő üzleti negyedévben 39 millió Iphone-t adott el; ez jelentős növekedés az egy évvel korábbi 33,8 millióhoz képest.
  • A negyedévet 8,5 milliárd dolláros nyereséggel zárták – 13,3 százalékkal magasabban, mint egy évvel korábban.
  • A cég teljes árbevétele 42,1 milliárd dollár volt, míg tavaly csak 37,5 milliárd.

A számok önmagukban meggyőzők, de a New York Times-nak nyilatkozó pénzügyi elemző, Toni Sacconaghi szerint az Apple-nek elég nagy kockázatot jelent, hogy a bevételei 70 százaléka az Iphone-ból származik. Ha a termék fejlesztése során bármi probléma lép fel, vagy az erősödő konkurencia – például a Samsung – még nagyobb növekedést produkál, az különösen sebezhetővé teheti az Apple-t.

Az okostelefon-eladások egyelőre stabilan nőnek, bár a növekedés mérete a fejlett országokban, például az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában mára lelassult. A tech cégeknek tehát van még lehetőségük a terjeszkedésre, és az Apple eredményei egyelőre inkább biztatók, mint aggasztók. Az új Iphone-modellekből – az Iphone 6-ból és a nagy képernyős Iphone 6 Plusból – a megjelenés óta már 10 milliót adott el.

A tavalyi eredményekhez képest javultak a számítógép-eladások is: összesen 5,5 millió Mac gépet adtak el a tavalyi 4,6 millióhoz képest.

Tablettúlkínálat

A negyedéves jelentésből az is kiderült, hogy az Ipad-eladások visszaestek: a tavalyi 14 millióval szemben ebben a negyedévben csak 12,3 milliót adtak el. Az előző negyedévhez képest szintén kevesebb táblagépet vásároltak.

J. P. Gownder, a Forrester elemzője szerint az eredmények azt mutatják, hogy a gyártók még nem mérték föl pontosan, hogy az emberek milyen gyakran akarják lecserélni a tabletjüket. Gownder megjegyezte, hogy a most bejelentett új tablet, az Ipad Air 2 a profi felhasználókat is vásárlásra ösztönözheti, de egy nagyobb képernyős Ipad talán több vásárlóhoz jutna el.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója elégedett az eredményekkel; mint elmondta, a termék 2010-es bevezetése óta 230 millió Ipadet adtak el – kétszer annyit, mint az Iphone-okból az első négy év alatt.