Lujza
-2 °C
13 °C

A nagy cégek átbújnak a reklámszűrőn

2015.02.03. 10:15

A legnagyobb netes cégek közül néhány fizet az Adblock Plus nevű, reklámeltüntetős böngésző-kiegészítő fejlesztőjének azért, hogy a reklámjai a fehér listára kerüljenek, vagyis még Adblock Plus használata esetén is jelenjenek meg a felhasználó képernyőjén.

A Microsoft keresője, a Bing, illetve a Taboola nevű tartalomszolgáltató mellett a Google is él ezzel a lehetőséggel. Erre azért van lehetőség, mert a programot fejlesztő cég, az Eyeo szerint lehetőséget kell adni arra, hogy a nem zavaró reklámok megjelenhessenek, hiszen a teljesen reklámmentes internet már rövid távon is azt jelenti, hogy az oldalak üzemeletetői nem jutnak bevételhez.

Az elfogadható hirdetések megjelenítésére ugyanakkor nem azért kellene lehetőséget adni, mert az óriásvállalatoknak elég pénzük van arra, hogy helyet vásároljanak maguknak a fehér listán, amelyre a kisebb cégek pusztán azzal is felkerülhetnek, hogy az elvárásoknak megfelelő, nem zavaró, nem villogó, nem megtévesztő, az oldalak struktúrájából nem kilógó hirdetéseket gyártanak.

Az Adblock Plus fehér listájának használata bár alapbeállítás, a felhasználóknak lehetőségük van azt kikapcsolni, méghozzá azitt ismertetett módon.