Vendel
6 °C
19 °C

Vezet az Index.hu a közösségi médiában

2015.02.20. 09:40 Módosítva: 2015.02.20. 13:31

A hírportálok a közösségi médiában is keményen versenyeznek egymással, itt a lájkok és megosztások száma a döntő. A Feedstripes nevű elemzőcég LyzR nevű szoftverének statisztikái alapján 2014-ben  az Index.hu volt a legnépszerűbb hírportál, de nem sokkal maradt le mögötte a Hír 24.

Az átlagos, cikkenkénti megosztásban majdnem kétszer jobb az Indexnél a Hír 24, és feleannyi lájkolt cikkel értek el összesen 10 millió megosztást. Mindez azonban azt is jelenti, hogy a Hír24-nél több olyan tartalom van, amely szinte láthatatlan volt a közösségi médiában, míg az Indexnél a kis hírek és a percről percre tudósítások külön is lájkolható posztjai rontják le az átlagot.

A lista végén  egyértelműen a hirado.hu áll, amely a múlt évben kiadott 65 ezer cikkel csupán 378 ezer megosztást ért el.

A tavalyi év legnépszerűbb cikke egyébként egy sport témájú írás lett, bár a cikk facebookos sikerében vélhetően közrejátszott, hogy az olvasók összekeverték a történet szereplőit. A Berki Krisztián harmadszor is világbajnok című cikkünk ugyanis nem a heréjét a bulvárlapok fotósai előtt vasaló egykori FTC-elnökről, hanem az olimpiai bajnok tornászról szólt.

A tavalyi év legnagyobb érdeklődést kiváltó témaköre egyébként egyértelműen az internetadó volt, több mint 2,5 millió megosztott linkben tűnt fel ez a kifejezés novemberben és decemberben.