Auguszta
-4 °C
2 °C

Az Apple a Spotify babérjaira tör

2015.06.08. 12:53

A Sony Music vezérigazgatója, Doug Morris egy vasárnapi interjúban azt mondta, hogy az Apple hétfőn fogja bejelenteni a saját zenestreamer-szolgáltatását a World Wide Developers Conference-en. Az elemzők régóta számítottak az Apple-től egy hasonló bejelentésre; Morris, mint az egyik legnagyobb lemezkiadó vezetője, nyilván érintett a kérdésben, így valószínűleg megbízható információi vannak.

Morris a saját karrierjéről beszélt a kérdéses interjúban; ennek része volt egy 37 évig tartó együttműködés Jimmy Ilovine producerrel, aki az Apple zenei szolgáltatásait menedzseli a Beats felvásárlása óta. Morris szerint még mindig naponta kétszer beszélnek telefonon – valószínűleg tőle jött az exkluzív infó is.

Az Apple az elmúlt években az első sorból nézhette végig, ahogy a részben általuk felfuttatott digitáliszene-terjesztés modellje összeomlott. Az mp3 formátumban vásárolt számok és albumok már nem menők, az emberek többsége ma már inkább streameket hallgat. A nagy váltást, az Apple Music bejelentését már hónapok óta pletykálják; az elemzők szerint a szolgáltatás havidíja nagyjából 10 dollár lesz, és a tartalmat híres zenészek és DJ-k segítségével fogják összeállítani.

A várható előfizetési díjakról Morris nem beszélt, de többször megemlítette, hogy szerinte a fizetős streamek sokkal jobbak, mint a reklámokkal teleszórt ingyenesek. Ahogy látja, az Apple belépése a piacra fellendítheti a streamerek népszerűségét.

Mit tesz ehhez hozzá az Apple? Nos, van 178 milliárd dollárjuk a bankban. 800 millió hitelkártyát regisztráltak az Itunes-on. A Spotify nem igazán reklámozta magát, mert sosem voltak nyereségesek. Szerintem az Apple eszméletlen reklámkampányt csinál, és ezt a streamerek piaca is meg fogja érezni. A dagály minden hajót megemel.

– mondta Morris.