A BKV új hibrid Volvo buszain 36 és 45 Celsius-fokos hőmérsékleteket mértünk úgy, hogy ment közben a légkondi!
- írta két napja egy olvasónk, és az élménye a kánikulában felért egy emberiség elleni bűntettel. A Budapesti Közlekedési Központ egy dugóban araszoló Ikarusz 280 sebességével válaszolt is nekünk a kérdésre, hogy ez ugyan hogy történhetett:
A Budapesti Közlekedési Központ kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a légkondicionáló berendezéssel felszerelt autóbuszokon működjön a klíma. Amennyiben az ellenőrzés során nem működő klímával találkozunk, a BKK kötbér fizetésére kötelezi a szolgáltatókat.
Csütörtökön valószínűleg én is egy ilyen ellenőrzésbe botlottam bele a 86-os vonalán, amikor közterületes kitűzős emberek járták végig a buszt, és bezáratták az összes ablakot, hogy legyen értelme a klímának, és ne ömöljön vissza a nyakunkba a kinti 35 fokos levegő.
„Ebben a forróságban kiemelten ellenőrizzük a légkondik működését, és meghibásodás esetén soron kívül javítják azokat, a buszokat pedig azonnal, vagy a lehető leggyorsabban cserélik” - írta a BKK.
Néhány buszon ennek ellenére is úgy érezhetjük, hogy a fűtés be van kapcsolva. A BKK illetékesei szerint erre az a magyarázat, hogy bizonyos típusoknál a fűtőtestekhez vezető csövek a kipufogórendszerhez közel futnak, és „termikus kölcsönhatás révén” meleget vezetnek az utastérbe.