Lujza
-2 °C
13 °C

Elkezdődött a mobilhirdetések háborúja

2015.09.07. 20:48

Közeleg a háború a mobilszolgáltatók és a hirdetők között, annyira megszaporodott az utóbbi időkben a mobilokra érkező hirdetések száma. Manapság már nem csupán a hirdetések letöltött méretéről van szó. Értékes időt vesznek el a felhasználóktól a hirdetések, ráadásul elfogadhatatlan az is, hogy teljesen elfoglalják a kijelzőt.

A hirdetésnek nem szabadna hatással lennie az oldalak letöltési idejére és az akkumulátor töltöttségi szintjére. Tiszteletben kellene tartani ezeket, de az ipar teljesen másfelé indult el. Sok hirdető egyáltalán nem veszi észre, hogy nem jó irányba mennek a dolgok, pedig nagyon sok felhasználó panaszkodik, hogy lassan töltődnek be a mobilon az oldalak. Nem véletlen, hogy egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a hirdetésblokkoló alkalmazások.

Az izraeli startup, a Shine 3,3 millió dolláros befektetéshez jutott a napokban. Ebből még arra is futotta, hogy a Financial Times oldalain jelentessenek meg hirdetést, hogy felhasználók adatforgalmának jelentős százalékát viszik el hirdetés.

Az Adobe és a PageFair adatai szerint jelenleg 144 millió hirdetésblokkolót használnak felhasználók és egyre többen lesznek. Ez azt jelenti, hogy a hirdetőknek fel van adva a lecke, más módszereket kell használniuk.