További Tech cikkek
- Fontos változás jön a Google keresőjében, érdemes résen lenni
- Beperelték a YouTube-ot, súlyos vádakat fogalmaztak meg
- Háborognak a játékosok, órákra leállt a PlayStation szolgáltatása
- A YouTube egy új eszközzel segítene a feltörekvő tartalomgyártóknak
- Lehet, hogy mégis van mit rejtegetnie a Telegram letartóztatott vezérének?
Ki gondolta volna, hogy a hazai informatikai startupok közül pont egy online játék kap egy rakás pénzt, ráadásul hazai befektetőktől? A Statzup csapata rátalált az online fantáziafutball játékok piacára, és jó időzítéssel kezdték felépíteni a vállalkozásukat. Két éve a hazai rajongókkal tesztelték az ötletüket, ma már kint vannak a nemzetközi színtéren is, a Facebookon futó Fantasy Football játéknak több mint 175 ezer felhasználója van.
Legújabb céljuk a labdarúgást kedvelő játékosok meghódítása, és hogy a sportágban globális vezető szerepet szerezzenek. Ennek az elérésében a Valor Capital 180 millió forintos tőkebefektetése segíti őket.
Egy most épülő piacra lépünk be, ahol még befolyásolni tudjuk a folyamatokat
- mondta Varga Tamás alapító. A befektetésből sokat költenek majd fejlesztésre és marketingre. A Statzup gyorsan növekedett, 5000 eurós marketingköltéssel jutottak el százezer regisztrált játékosig, és a heti 10 százalék fölötti növekedést még most is tartják. A Fantasy Footballnak komoly bázisa van Dél-Amerikában, most az Egyesült Államok és Kanada meghódítása a cél.
Idén tavasszal jött el az a pillanat, amikor vészesen fogyni kezdett az első befektetési körből származó tőke, ami 60 millió forint volt az OTP - Day One Magvető Tőkealapból. A Statzup megint elkezdett befektetőket keresni. „Egészen eddig csak követtük a piacot, néztük, hogy mi hogyan működik, és próbáltuk ugyanazt jobban megcsinálni” - mondta Simán Kristóf, a Statzup vezetője. „Hoztunk egy komoly döntést, hogy kockáztatunk, és teljesen új játékot tervezünk.”
Az új rendszer annyiban különbözik a hagyományos sport fantázia játékoktól, hogy nem egész szezonon átívelő bajnokságok vannak. Adaily fantasy sport néven ismert játékstílus nagyon intenzív szórakozást biztosít, és kicsit hasonlít az online pókerhez. Abban az értelemben is, hogy pénzzel kell beszállni, és komoly összegeket lehet nyerni, ami az Egyesült Államokban és Kanadában legális, Angliában valószínűleg még az idén legalizálják, Dél-Amerikában pedig a szürke zónába tartoznak ezek a nyerőjátékok. Nagyjából arról van szó, hogy az aktuális nap pályára lépő csapatok játékosaiból össze kell raknunk egy álomcsapatot, akiknek a tagjai pontokat gyűjtenek nekünk minden egyes rúgott góljukkal, gólpasszukkal, értékes megmozdulásukkal a pályán.
Erre és arra is van a kijárat
A Valor Capital két okból láthatja jó befektetési lehetőségnek a Statzupot. Az egyik, hogy az amerikai médiacégek felől nagy igény mutatkozik a hasonló sportjátékok iránt. Van ilyen játéka a Disneynek, az ESPN és a CBS tévécsatornáknak, a Yahoo most áll neki az európai futballra fejleszteni. A daily fantasy sport piacán legnagyobb cégek, az ír Fanduel és az amerikai Draftkings, melyek a teljes forgalom 95 százalékát húzzák be, már tucatnyi startupot felvásároltak, olyanokat is, akik még éppen hogy csak belekezdtek a játékuk felfuttatásába. A felvásárlás pedig jó cél lehet egy induló cég számára.
A másik lehetőség a további organikus növekedésben van. Elemzői becslések szerint a sport tematikájú daily fantasy játékok globális piaca 2020-ra 15 milliárd dollár lesz, és ebből 6-7 százalékot tesz majd ki az európai foci, aminek most még csak 1 százalék körüli a részesedése. A Statzup éppen utóbbira akar rátenyerelni, és az a célja, hogy év végére legalább egymillió játékosuk legyen.