További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
A Club Concorde expilótái, karbantartói, mérnökei, légitársasági alkalmazottjai, és Concorde-rajongói akár komoly összeget is fizetnének is azért, hogy teljesülhessen a legnagyobb álmuk:
Concorde: a repüléstechnika diadala
A Jalopnik repülésügyi szakblogja, a Flight Club szerint az elszánt klubtagok a párizsi Le Bourget repülőtéren álló Concorde-ot vennék meg, csinosítanák ki és tennék működőképes állapotba nagyjából 180 millió dollárból. A tiszteletkörük után légiparádékra is elvinnék a gépet, illetve jó pénzért vállalati bulikat szerveznének a fedélzetén, és a gazdagoknak is bérbe adnák magángépnek, így egy idő után akár a beleölt milliók is visszatérülhetnének.
A klub emellett szemet vetett a párizsi Orly repülőtéren kiállított Concorde-ra is, amit 16 millió dollár ráköltésével egy speciális platformon állítanának ki Londonban a Temzén, a közönségkedvenc óriáskerék tőszomszédságában. Erre gépre egy luxuséttermet álmodtak meg, ahol akár azt a menüt is végigehetik a vendégek, amit a menetrend szerinti Concorde-járatok fénykorában a 8000 dolláros jegyeket megváltó utasok kaptak.
Concorde: a kizsákmányoló kapitalizmus szörnyszülöttje
A Concorde Club annak ellenére optimista, hogy 2003-ban az Air France és a British Ariways is kivonta a forgalomból a kultikus, hajlított orrú szuperszonikus utasszállítókat.
A döntés hátterében ezek álltak:
- 2000. július 25-én Franciaországban egy szállodára zuhant a Párizsból New Yorkba tartó Concorde, a fedélzetén 100 utassal és 9 főnyi személyzettel. Az Air France 4590 számú járatának tragédiáját senki sem élte túl.
- 2001. szeptember 11. után megtorpant utazási piac.
- A Concorde-géppark fenntartási költségek óriásiak voltak.
- 1969-től évtizedeken át a legkorszerűbb repülőgépnek számított, de mivel nem volt versenytársa, nem fejlesztették, így az ezredfordulóra a pilótafülkéje elavulttá vált a folyamatosan fejlődő Boeingekhez képest.
- Sokan támadták a géptípust amiatt, hogy a kifejlesztése az állami túlkapások legillusztrisabb példája, hiszen közpénzből fejlesztettek olyan technológiát, amit csak a leggazdagabb réteg javát szolgálta.
A Concorde népszerűségét mindenesetre jól jelzi, hogy az utolsó kereskedelmi járat 2003. október 24-én tette meg a New York–London-utat, és minden jegy elkelt rá.