Olivér
5 °C
8 °C

Online bolttá válna a Facebook

2015.10.13. 12:08

Az már senkinek nem újdonság, hogy a facebookos hírfolyamába az ismerősök megosztásai közé gyakran vegyülnek reklámok vagy a követett márkák posztjai is. A Facebook viszont most tesztelni kezdett egy külön hírfolyamot, amely a különféle megvásárolható termékekről szóló posztokat ömlesztené egy nagy vásárlói listába. 

Emellett  tekernek egy fokozatot a  szeptember óta tesztelt  immerzív hirdetéseken is. Ezt a funkciót Canvasnak, vagyis vászonnak hívják, és a hirdetők a Facebook mobilappján belül tudnak vele teljes képernyős reklámanyagokat, akár többoldalas katalógusokat megjeleníteni.

Mindez része a nagyobb tervnek, hogy a közösségi oldal egyúttal online áruházzá is váljon – amellett, hogy már online újság is –, és az Amazon babárjaira törjön, megelőzve a szintén próbálkozó Google-t. Ebbe a trendbe illik a saját vásárlás-gomb, a márkák mobilos Facebook-oldalának saját boltrészlege, vagy a márkák személyre szabott termékhirdetései.

A cég saját felmérése szerint lenne is igény a külön vásárlói hírfolyamnak: a felhasználók 50 százaléka szokott termékeket keresni az oldalon. A többieknek pedig azért lehetne előnyös az elkülönített termékfolyam, mert így a fő hírfolyamban megritkulhatnának a személyesebb tartalmakat telespammelő hirdetések – bár valószínűbb forgatókönyv, hogy a Facebook ott is meghagyja őket.

Mint minden a mai interneten, a termékfolyamban is személyre szabottan jelennének meg a hirdetések, azaz nem mindenki ugyanazt a fix katalógust látná. Az új funkció része lenne egy kereső is, ahol célzottan kutathatnánk a minket érdeklő termékek után, akár egy hagyományos online bolt katalógusában.  A funkciót egyelőre a szokásos módon, korlátozott számú felhasználóval tesztelik.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?