A közösségi média kitett magáért a párizsi terrortámadás után

2015.11.14. 01:46 Módosítva: 2015.11.14. 03:12

Óriási segítséget jelentett a péntek esti párizsi terrortámadás után a közösségi média. Az információáramlást leginkább a villámgyorsan közzétehető Twitter-bejegyzések segítették elő, a Twitteren hátborzongató módon még a Bataclanon belülről posztolt sorokat is lehetett olvasni, a túszok közül néhányan ki tudták írni, hogy mi folyik odabent.

Ezek a szövegek és képek azonnal megjelennek a hírfolyamokban, mivel a szemtanúk jóval a tudósítók megjelenése előtt készítik őket. 

Facebook is sok szempontból hasznosnak bizonyult. A közösségi oldalon a támadásokról érkező első hírek után hamar szárnyra kapott a #portouverte, vagyis nyitott ajtó hashtag a párizsiak között. Ez annak jelzésére szolgált, hogy a posztolók befogadnak a lakásaikba bárkit, aki jelen körülmények között nem tud vagy nem akar hazamenni a saját otthonába. Ennek segítségével sokan juthattak biztonságos helyre a legrosszabb időszakban. 

A Facebookon nem csak a felhasználók reagáltak ilyen gyorsan, maga a vállalat is rögtön lépett: bevezették a Safe Check-funkciót, amely a Párizsban és környékén élők számára elérhető. Aki ezt bekattintja, az jelzi az ismerősei felé, hogy biztonságban van. 

face

A közösségi oldalak az együttérzés megmutatásának is kiemelt terepeivé válnak ezekben a helyzetekben, ahogy már a Charlie Hebdo elleni támadás után is történt a Je Suis Charlie hashtaggel. A mostani helyzetben ennek megfelelője a Pray for Paris kiírás, amely mostanában söpör végig a Facebookon. Rengetegen változtatják feketére a profilképüket világszerte, és teszik közzé az együttérzés kifejezésére szolgáló mondatot. 

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM