A reklámok a virtuális valóságban is személyre lesznek szabva

2016.04.04. 14:29

Az Oculus Rift egyre közelebb kerül ahhoz, hogy bárki megvehesse, amitől sokan azt várják, hogy végre tényleg berúgja a VR-forradalom motorját. Még a nagy hevület előtt azonban érdemes jól végignézni a felhasználási feltételeket, mert bekerült pár nem éppen megnyugtató pont is – hívja fel a figyelmet a Gizmodo.

Az egyik a szokásos adatgyűjtős-reklámozós kérdéskör: az Oculus Rift a használata közben mindenféle adatot összegyűjt a felhasználóról, a csatlakoztatott eszközeivel kapcsolatos információtól a pontos tartózkodási helyén át a tartalomig, amelyet fogyaszt és az appokig, amelyeket használ. Mindehhez hozzátartozik, hogy a Rift folyamatosan bekapcsolt állapotban van, vagyis nem világos, hogy ez az adatgyűjtés mikor zajlik. Ami viszont világos, hogy mindezt hirdetések személyre szabására és promóciós üzenetek küldésére használják fel.

A másik problémás rész, hogy a feltételek értelmében, ha a felhasználó valamilyen kreatív tartalmat hoz létre a VR-szemüveg segítségével, arra az Oculus – így végső soron a céget pár éve felvásároló Facebook – visszavonhatatlan és végleges, illetve harmadik félnek továbbadható felhasználási jogot kap. A tulajdonjog természetesen a felhasználónál marad, de a cég azt csinál magával a tulajdonnal, amit csak szeretne. Ez persze elsősorban nem azokat érinti, akik csak játszani vagy mozizni akarnak a virtuális valóságban.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM