Másodpercenként 50 háztartási gépet adnak el

2016.04.19. 00:26
Kelet felé nyitnak a németek is, és ennek érdekében Kínába exportálták a világ egyik legnagyobb technológiai kiállítása, a berlini IFA kicsinyített klónját. A CE China megnyitóján lenyűgöző adatokat prezentáltak a világ elektronikai iparáról, és megtudtuk, hogy a mai fiatalok többsége már nem is szeret mobilozni. Vagy legalábbis nem úgy.

Hongkong a kulcs Kínához, ezt mondták az IFA szervezői, és velük együtt mi is a tengerparti megapoliszon át lépünk majd be az országba, hogy megnézzük a helyi igényekhez igazított CE China kiállítást. A németek most először tartják meg az IFA nemzetközi sajtótájékoztatóját Európán határain kívül, és a piackutatóik számokkal is alátámasztották, hogy miért kell nagyon odafigyelni Ázsiára.

Miközben a világ népessége a mostani 7,3 milliárdról 8,5 milliárdra nő 2030-ig, a középosztály is óriásira duzzad. Az arány a mostani 24 százalékról felmegy 58 százalékra, körülbelül 4,9 milliárd tagja lesz ennek a fogyasztói csoportnak. A GfK piackutatói szerint a Délkelet-Ázsiát és Ausztráliát magába foglaló régióban fog élni a középosztály 54 százaléka, úgy 2,6 milliárd ember lesz vevő mindenféle úri huncutságra.

Ha nem vesszük figyelembe a britek beteges vonzalmát a kézi porszívókhoz (tavaly 115 százalékkal nőttek az eladások), akkor a rizsfőző a legkelendőbb árucikk, ami egyértelművé teszi, hogy ki diktálja a globális iparági trendeket. Jól fogynak a robotporszívók, a borotvák és levegőtisztító gépek, és ezek is Kínában terjednek a leggyorsabban.

Férfiak és a fakanál

Az IFA sajtótájékoztatója egy órára átalakult nyugdíjasoknak szánt termékbemutatóvá, amikor néhány gyártó is szót kapott. Így például az is kiderült, hogy   

a szakáll globális trend.

Ezt a Philips menedzsere mondta, és sajnos nem fejtette ki jobban. Nagyon reméljük, hogy csak a férfiakra értette. Azt is elmondta, hogy a lakás levegője a méréseik szerint általában 10-30-szor rosszabb, mint a kinti levegő, persze, mert légtisztítójuk is van ám.

Akkor viszont majdnem az ölünkbe bukott a jetlagtől meggyötört fejünk, amikor a Kärcher egy nagynyomású mosót mutatott be. Talán szabadságra mentek a porszívóügynökeik, és a legunalmasabb termékek listájáról csak a második helyezett tudta képviselni magát. Tudták azt, hogy a Kärcher 2009-ben az első halk nagynyomású mosóját mutatta be, és 2010-ben volt utoljára nagy bemutatójuk? És vajon érdekel ez bárkit is? Na ugye.

Másodpercenként ötvenet

Ennyi háztartási kisgépet adnak el világszert (ide tartozik az elektromos fogkefétől a turmixgépig nagyjából minden), és hogy legyen mihez viszonyítani, tévéből 7, okostelefonból 44 fogy ugyanennyi idő alatt. A GfK kutatói kifejtették, hogy az okostelefonok húzzák magukkal a többi termékcsoportot, és ebben nagyon nagy szerepe van annak, hogy a mobilok valójában már nem is telefonok, hanem a digitális életünk vezérlőközpontjai.

Egészen megdöbbentő, hogy a mai tinédzserek alig 42 százaléka mondja azt, hogy szeretne bárhol elérhető lenni, ami 20 pontos visszaesés 2009 óta. Ugyanakkor tíz emberből kilenc pontosan tudja, hogy mi az az okosotthon, és a felmérések szerint az emberek fele úgy véli, a következő években nagy hatással lesznek az életére az otthoni okoseszközök.

Az okostelefon még egy szempontból nagy hatással van a globális elektronikai iparra: kevesebb cég kezébe koncentrálja a tőkét. Az okostelefon ugyanis magába foglalt egy csomó más terméket - ki vesz ma már mp3-lejátszót vagy fapados kamerát? -, és emiatt a világszerte eladott termékek darabszáma nem bővül, de a globális piac értéke akár 4 százalékkal  is növekedhet.

Hamarosan újra jelentkezünk Sencsenből.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM