Vendel
6 °C
19 °C

Sosem volt olyan sikeres a Facebook, mint most

2016.04.29. 22:02 Módosítva: 2016.04.29. 22:02

Óriási bevétel, folyamatos növekedés, rekord magas részvényárfolyamok - ezek jellemzik most a Facebookot. A Fortune azt írja, hogy a cég részvényeinek árfolyama 8 százalékkal nőtt miután csütörtökön nyilvánosságra hozta a negyedéves pénzügyi adatait. Ezekből derül ki, hogy:

  • 1,5 milliárd dollár nyereségük volt, háromszor annyi, mint tavaly ilyenkor,
  • a cég összbevétele több, mint 50%-al, a reklámbevételeik 63%-al nőttek egy év alatt,
  • az aktív felhasználóik száma is folyamatosan bővül, már egy milliárd ember van, aki naponta legalább egyszer belép Facebookra.

Csütörtökön, a bejelentés után eddig nem ismert csúcsot ért el a Facebook részvények árfolyama.

Mindezt úgy, hogy közben a szektor más cégei egyre rosszabbul mennek.

Kedden az Apple negyedéves adataiból az derült ki, hogy a cég 13 év folyamatos növekedés után először torpant meg, ráadásul nem is kicsit, a bevételek a tavalyi év első negyedévéhez képest 13%-al csökkentek. A Twitter még tud bővülni, de ott is lelassult a bevételnövekedés. A negyedéves jelentések után mindkét cég részvényeinek árfolyama lezuhant.

De hogy történt ez?

A Wired elemzése arra fut ki, hogy a mobiltelefonos felhasználókhoz eljuttatott reklámokkal ér el óriási sikereket a Facebook, ez az a folyton növekvő piac, amit úttörőként le tud uralni, a rövid videóreklámok bevezetésével rengeteg új hirdetőt bevonzott a céghez.

Emellett Mark Zuckerberg rizikós lépései is egytől egyig bejöttek: az Instagram és a WhatsApp felvásárlásával a cég olyan felhasználókat is elér, akiknek nem a Facebook az elsődleges hely arra, hogy képeket osszanak meg, vagy cseteljenek egymással. A jövő nagy kérdése, hogy a virtuális valóság most kialakuló piacán is be tud-e kerülni az első helyre a cég, a virtuálisvalóság-sisakokat fejlesztő Oculus Rift felvásárlásával most ez az óriásvállalat elsődleges célja.