Családbarát kanyart vesz a Facebook, de ennek nem mindenki örül
További Tech cikkek
- Hatalmas bejelentéssorozatra készül az Apple
- Új válság fenyeget: a B-vitamin-hiány már itt van a sarkon, az italpolcok is kiürülhetnek
- Fontos változás jön a Google keresőjében, érdemes résen lenni
- Beperelték a YouTube-ot, súlyos vádakat fogalmaztak meg
- Háborognak a játékosok, órákra leállt a PlayStation szolgáltatása
A Facebook módosítja a hírfolyamban megjelenő tartalmak sorrendjét. Az algoritmus ezentúl nem a kiadók által készített tartalmakat, vagyis cikkeket és videókat fog elsőként elénk tolni, hanem a barátok és családtagok bejegyzéseit. Mint megjegyezték, a jövőben a közösségi oldal nem fektet majd akkora hangsúlyt a médiatartalmakra, mint mostanáig tették.
Lars Backstorm, a cég műszaki igazgatója elmondta: azért döntöttek így, mert a visszajelzések alapján a felhasználók aggódnak, hogy esetleg lemaradnak a barátaik megosztásairól. A Facebook a jövőben ezeket feljebb fogja rangsorolni, így előbb megtalálhatjuk őket.
Adam Mosseri, a hírfolyam termékmenedzsere egy külön blogbejegyzésben megemlítette: az algoritmus azért változik meg, mert az emberek így nem maradnak le a számukra fontos tartalmakról. Márpedig, írta Mosseri, a család és a barátok a legfontosabbak. Amikor az emberek megnyitják a Facebookot, alapvetően két dolog motiválja őket: hogy tájékozódjanak és szórakozzanak.
Mosseri szerint a hiteles történetek azok, amik leginkább rezonálnak a közösségi oldal 1,65 milliárd felhasználójával; a posztok elrejtésének és megjelenítésének lehetőségével az emberek így is testre szabhatják a hírfolyam beállításait.
A kiadók nem lesznek boldogok
A döntést nem mindenki fogadta kitörő lelkesedéssel. A nagyobb médiacégek és kiadóvállalatok joggal tarthatnak attól, hogy az algoritmus módosítása a látogatottságuk visszaeséséhez vezethet.
Azt maga Backstorm is elismerte, hogy a változtatás érintheti az oldalakat, de hogy mennyire, az egyénenként változik. Mint mondta, az elérések és a kereszthivatkozások száma valóban csökkenhet.
Ha azért hivatkoznak sokan az oldaladra, mert az emberek megosztják az általad készített tartalmakat, és a barátaik lájkolják és kommentelik őket, a hatás kevésbé lesz érezhető, mint ha a forgalom nagy része a hivatalos Facebook-oldalról érkezne.
– magyarázta Backstorm.
A New York Times azt írja, a változtatás a Facebook több szolgáltatását is érinteni fogja. Ezek közt lesznek az instant cikkek (Instant Articles), amik jobb olvashatóságot kínálnak az online hírportálok és magazinok anyagaihoz. Módosul a Live videomegosztó működése is.