Örül a Facebook, egyre nagyobb szeletet hasít ki a reklámtortából
6,4 milliárd dolláros bevétel áprilistól júniusig, 2 milliárd dolláros nyereség ugyanekkor, mindkettő jobb az elemzők előzetes várakozásánál és sokkal jobb az egy évvel ezelőtti eredménynél (a nyereség akkor a mostaninak csak a bő harmada volt). A számok hatására gyorsan ugrottak is a részvényárfolyamok 7 százalékot. Ez azt jelenti, hogy a részvények 28 százalékát birtokló Mark Zuckerberg vagyona most körülbelül 1,7 milliárd dollárral nagyobb, mint néhány órával ezelőtt volt.
Zuckerberg beszédében leginkább a videóforgalmuk növekedését emelte ki: „olyan világ felé haladunk, ahol a videó áll majd a szolgáltatásaink középpontjában” – mondta. A Facebook a vállalati ügyfeleit arra próbálja buzdítani, hogy egyre többet kísérletezzenek videókkal, miközben a videók nagyobb prioritást kapnak az üzenőfalon is.
A hirdetési bevételeik döntő többsége, 84 százaléka már a mobilhirdetésekből jön, a cég az egyik fő nyertese annak, hogy a reklámköltések egyre nagyobb hányada megy a televíziótól a digitális platformok felé.
A havi aktív felhasználók száma is 15 százalékkal emelkedett egy év alatt, most 1,71 milliárdnyian vannak, de a napi felhasználók által Facebookon töltött idő is emelkedik.
Bár az adatok szerint Facebook-szempontból minden szép és jó, a BBC által idézett elemzők arra figyelmeztetnek, hogy Zuckerbergnek érdemes legalább a fél szemét a Snapchaten tartania.