Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA Facebook néha gyűlölt, néha értetlenséggel övezett, de mindig rejtélyes posztválogató algoritmusa elég sok változáson ment már át (bár az örök kérdés maradt, hogy "ez most mi a bánatért került fel a feedemre?"). Most a techóriás megint teker egyet a Csodaalgoritmuson, bejelentette, hogy száműzi a clickbaiteket – vagyis a kattintásvadász, a felhasználót bepalizó vagy csak kattintásra kényszerítő címeket. Valószínűleg mindenki tudja, miről van szó, de azért a Facebook említ pár példát, angolból fordítva ezeket:
A clickbaitszűrés nagyjából úgy működik, ahogy a Gmail szűri a spameket: az algoritmus jellemző szavak, nyelvi struktúrák alapján sorolja hátra a pofátlanul klikkvadász megosztásokat, amik szándékosan kihagynak valamilyen fontos információt vagy szándékosan félrevezetnek, kattintásra kényszerítve a júzert. A Facebook egyébként korábban is próbálta már szűrni a clickbaiteket, de akkor azt vette figyelembe, hogy a felhasználók egy-egy linkre kattintás után milyen gyorsan térnek vissza a feedjükhöz. A mostani módszer kifinomultabbnak tűnik. Az oldal nem egyedi eseteket fog büntetni, hanem a rendszerességet.
Azt nem tudni egyelőre, hogy az angol mellett más nyelven is működik-e majd a szűrés, de józan paraszti ésszel végiggondolva valószínűnek tűnik, hogy a sok ember által beszélt nyelveknél is megtanítják előbb-utóbb az algoritmust a fenti említett nyelvi struktúrákra, míg például a magyar nyelvnél ez kevésbé esélyes.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM