A Facebook kivérezteti a Guardiant

2016.09.06. 13:33

Alan Rusbridger, a Guardian korábbi szerkesztője úgy látja, hogy a Facebook elszipkázta a Guardian online hirdetési bevételeinek húsz százalékát.

Rusbridger – aki most az Oxfordi Egyetem Lady Margaret Hall kollégiumának igazgatója – azt állítja: mielőtt tavaly májusban távozott a laptól, a Guardian még százmillió fontos hirdetési bevétellel számolt. A digitális bevételek viszont csak 81,9 millió fontot tettek ki; ez 2,3 százalékos visszaesés 2014 óta.

A szombaton Londonban tartott Financial Times Weekenden Rusbridger elmondta, hogy a Guardian sosem juthatott hozzá a tervezett bevételhez, mert

az egész a Facebookhoz került.

A Guardian szóvivője nem kommentálta Rusbridger megjegyzését. Amikor a lap júliusban közzétette az éves pénzügyi jelentését, a Guardianhez közel álló források arról beszéltek hogy az online keresőóriások, mint a Google és a Facebook tehetnek a reklámköltések megváltozásáról.

Rusbridger azt mondta, a Facebook is kínál lehetőségeket a kiadóknak, de maguknak tartják meg a pénzt, mert olyan algoritmusokat használnak, amit nem értünk, és ez egy szűrőt alkot aközött, amit mi csinálunk, és amit az emberek látnak belőle. Rusbridger szerint a helyzet csak romlani fog, mert a Facebook olyan terjesztési modellben gondolkodik, amivel ők nem tudnak versenyezni.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM