Cipőt a cipőboltból – tartja a mondás, utalva rá, hogy mindennek megvan a maga útja-módja, és különben is, kutyából nem lesz szalonna. Ezek a mondások viszont az idei CES előtt születtek, ahol a cipőboltos még a kutyából is szalonnát csinál. A Samsung telefon helyett a konyhákat okosítja, a Ford és a Toyota meg alkalmazásokat fejleszt az okosautóiba. Ezek után nem meglepő, hogy a világ egyik leghíresebb sampongyártója úgy döntött, beszáll a viselhetőtechnológia-piacra, és felragasztható okosmatricával fog küzdeni a bőrrák ellen.
A L'Oreal a CES-en mutatta be az okosmatricát, amit a bőrre ragasztva mérhetjük a napsütésből származó UV sugárzás mértékét. Ha ez eléri az egészségügyi határértéket, a My UV Patch nevű bigyó riasztani fog. A matricát egy speciális festékkel kenték be, ami napsütés hatására megváltoztatja a fényét; minél erősebb és hosszabb a napsugárzás hatása, annál jobban. Színtévesztők a kapcsolódó okostelefonos alkalmazással ellenőrizhetik, hogy a színelváltozás tényleg a közelgő bőrrák jele-e.
A L'Oreal több hasonló viselhető eszközt is tervez. Korábban már beszéltek róla, hogy szupervékony elektronikus kütyükkel mérnék a felhasználó véráramlását, a bőre hidratáltságát, illetve a láthatatlan légszennyező anyagokat. Úgy tűnik, komolyan gondolják a nyitást, bár akik hozzászoktak a napozáshoz, azoknak a rákszűrő okosmatrica nem lesz több egy jópofa kiegészítőnél. Nem mintha a kockázat elhanyagolható lenne: az UV sugárzás tényleg okozhat bőrrákot vagy kötőszövet-károsodást.