Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A ZTE nemzeti konzultált a Tökéletes Telefonról, de a vásárlóknak nem kellett a végtermék

2017.02.20. 10:29

A piac az a hely, ahol a kereslet és a kínálat gazdát cserél. Minél magasabb a kereslet és a kínálat összhangja, annál nagyobb lesz az áru- és pénzforgalom mértéke. Ezt az alapvető összefüggést alighanem a kínai telefongyártó, a ZTE is felismerte, csak egy sajátos logikai csavarral vitték tovább az elképzelést. Úgy okoskodtak, hogy ha a kínálat megtervezését a keresletre bízzák, maximalizálhatják az áru- és pénzforgalom mértékét. Vagyis:

döntsék el a hülye vásárlók, hogy mit akarnak, mi meg gyártunk nekik pont olyat!

A logikai levezetés még csak-csak megállt volna, de a gyakorlatba ültetéssel még problémák vannak. A ZTE ugyanis kampányt indított, amiben a vásárlókra bízták, hogy tervezzenek egy okostelefont a saját, egyéni igényeik alapján. Olyan ez, mint egy nemzeti konzultáció, ahol mindenki véleménye számít, elvégre százezer amatőr együtt biztos kitesz egy Jony Ive-ot meg egy Peter Moore-t, minimum.

Sajnos a piac még nincs felkészülve a ZTE gondolatmenetére. A Project CSX fantázianevű telefon hangvezérléssel és a szemgolyó mozgatásával irányítható, és olyan spéci öntapadós tokja van, amivel akár függőleges felületre is felragasztható. A kampányban szavazók ezeket tartották a legfontosabbnak.

A ZTE Kickstarter-kampányt indított a 200 dollárért előrendelhető telefon gyártására. A kitűzött cél 500 000 dollár volt, de a határidő lejárta után csak 36 000 dollár gyűlt össze, öszesen 190 támogatótól. Az ideális telefonra vonatkozó eredeti kérdőívet több ezren töltötték ki, de fizetni már nem voltak hajlandók érte.

A CCS Insight elemzője, Ben Wood szerint valami nagyon félrecsúszhatott a kampánnyal. A ZTE-nek összesen 2500 telefont kellett volna értékesítenie, hogy sikeres legyen a kampány. A telefont a vásárlók tervezték, saját elképzeléseik alapján. Ehhez képest azt a minimális mennyiséget se sikerült elővételben értékesíteni és legyártani, amennyi egy szériadarab bevezetésénél maximum kerekítési hiba lenne.

A cég alelnöke, Jeff Yee már korábban elismerte a ZTE hivatalos fórumán, hogy ez tényleg nem volt túl jó ötlet.