A YouTube újraszervezi a reklámfelületét

2017.04.07. 12:11

A YouTube csütörtökön leállította a reklámok elhelyezését azokon a csatornákon, ahol az egyes videók nézőszáma nem érte el a tízezret. A lépés célja, hogy megakadályozzák, hogy sértő vagy jogsértő tartalmakon keressenek pénzt.

A döntés azután született meg, hogy a YouTube ellen több reklámozó is bojkottot hirdetett. A cégek aggódni kezdtek, hogy a termékeik reklámjai gyűlöletkeltő vagy jogsértő videók mellett jelennek meg.

Ariel Bardin, a YouTube termékmenedzsere szerint az új küszöbérték megadásával már elég információt tudnak szerezni ahhoz, hogy megállapítsák, megfelelő felületnek bizonyul-e egy új csatorna a reklámozáshoz. Ha a megtekintések száma eléri a tízezret, már meg tudják erősíteni, hogy az adott csatorna betartja-e a közösségi irányelveket és a hirdetési szabályzatot.

A YouTube azt is tervezi, hogy rövidesen egy új felülvizsgálati eljárást tervez az alkotók (Creators) kedvéért. Alkotónak számít mindenki, akinek feltett szándéka pénzt keresni a videómegosztóval. Ha az alkotó több mint tízezer megtekintést generál, a videókat ellenőrizni fogják, hogy betartják-e a YouTube előírásait, mielőtt megjelenhetnek a hirdetések a videóik mellett.

Bardin szerint ez biztosíthatja, hogy a reklámok csak a szabályokat betartó alkotók csatornáin jelenhetnek meg. A YouTube anyavállalata, a Google ezzel egy időben bejelentette, hogy a jövőben harmadik felekkel is együttműködve fogják biztosítani, hogy a hirdetők reklámjait megóvják a szerencsétlen elhelyezésektől.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM