György
9 °C
23 °C

Repülő autót épít a DeLorean

2017.08.14. 16:25

Na így biztosan nem fog kinézni a való világbeli repülő DeLorean, mint amilyen a Vissza a jövőben végén volt.

Merthogy tényleg készül egy repülő DeLorean.

Ráadásul nem is egyszerűen arról van szó, hogy a kultfilm népszerűsége miatt valaki csak úgy leakasztotta ezt a nevet a sok buzzword közül. Figyeljenek, mert sokszor fog elhangzani, hogy DeLorean:

  • A repülő autó tervét a DeLorean Aerospace nevű cég szeretné megvalósítani.
  • Ennek a vezére és főtervezője egy Paul DeLorean nevű fickó, aki 2012-ben alapította a céget.
  • Ő John DeLorean unokaöccse.
  • John DeLorean volt az alapítója a film által népszerűvé tett eredeti DeLorean gyártójának.
  • Ráadásul már a DeLorean klán korábbi generációi is az autóiparban tevékenykedtek, bár ők még buszban utaztak, mármint abban az értelemben, hogy azt gyártották.

Mindez a cég és vezére bemutatásának szentelt Wired-cikkből derül ki. Ahogy az is, hogy a tervezett modell neve DR-7, és két pár szárnya van, meg a függőleges fel- és leszállást segítő két nagy légcsavarja, amelyek a levegőben befordíthatók az előrehaladáshoz. Fluxuskondenzátor nem lesz benne.

Az egész jármű 6 méter hosszú és 5,6 méter széles, de a szárnyak behúzhatók, hogy beférjen egy kisebb garázsba/hangárba is. A meghajtás természetesen teljesen elektronikus, és a cég nyilvánvalóan azt tervezi, hogy a repülő autó önvezető is lesz, hogy a teljes buzzwordbingót kipipálhassuk.

A DeLorean DR-7 koncepciórajza.
A DeLorean DR-7 koncepciórajza.
Fotó: DeLorean Aerospace

Nem is annyira borul a tér-idő kontinuum

Mindez persze még bőven a fejlesztési szakaszban jár, de a cég már épített két kisebb-nagyobb modellt is. A következő cél a teljes méretű, működő prototípus, amelyet még ember vezetne, és két főt tudna szállítani, az ambiciózus tervek szerint majdnem 200 kilométerre. DeLorean szerint egy éven belül ezt is megépítik.

Valójában ez az egész repülőautósdi nincs is annyira messze, mint gondolnánk: szakértők szerint az új, könnyű anyagoknak, az erősebb akkuknk és a fejlettebb számítógépes vezérlésnek köszönhetően már két évtizeden belül megvalósulhat. Az üzleti modellt pedig a fuvarmegosztás jelentheti, ami segíthet azon a problémán, hogy ha egyszer elkészülnek, a repülő autók eleinte pokolian drágák lesznek ahhoz, hogy egy-egy ember csak úgy vegyen magának egyet.

Az más kérdés, hogy olyan apróságokat is ki kell addig találni, hogy hogyan lehet üzembiztosan működtetni egy ilyen autót (alapból kellemetlen, ha leáll a motor, de a levegőben a szokásosnál is macerásabb); illetve az se világos még, hogy a KRESZ mihez fog kezdeni a városok felett röpködő járművekkel.

Mindenesetre egyre többen próbálkoznak ilyesmivel. Csak az utóbbi hónapokban mi is megírtuk például, hogy

Kapcsolódó

Átment a teszten a repülő autó

Úgy száll fel, mint egy helikopter, de a szárnyaival száguld a német Lilium Jet.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!