Ábrahám
17 °C
29 °C

Csúnyán leszerepelt egy fontos teszten az anti-iPhone

2017.09.06. 16:02

Andy Rubin, az Android alapítója néhány hónapja mutatta be újonnan indult cégét, az Essentialt. A cég termékei közül az Essential Phone, a titán- és kerámiaházas csúcstelefon a zászlóshajó. Meg is kérik az árát – kész csoda, hogy az előfizetők nem kezdtek el lázadozni, amikor kiderült, hogy az első modelleket nem tudják időben szállítani.

A kütyük javíthatóságát osztályozó iFixit szerzett egy példányt a telefonból. Lesújtó értékelést adtak rá: 1 pontot a maximális 10-ből. Ez azt jelenti, hogy ha a telefonunk meghibásodik, akkor jó eséllyel senki nem tudja megjavítani azt. „Hot mess” – írták a szerzők telefonról szóló hírlevélben.

Csak a kontraszt kedvéért: az iPhone 7 javíthatóságát 7 pontra értékelték. A Google Pixel XL-ét ugyanennyire. A Samsung Galaxy S8-ét 4-re. Igaz, a világ legjobb laptopjaként beharangozott 2012-es Apple MacBooknak is csak 1 pontot adtak.

Az Essential Phone-t csúcstechnikával tömött ékszerdobozként promózták, ami a készülék minőségét tekintve lekörözi a Samsung és az Apple csúcstelefonjait is. Prémium kijelző, minőségi anyagok, átgondolt formatervezés – a vásárló ennek csak örülhet. A szervizes már nem, mert a tervezési sajátosságok megnehezítik a telefon szétszerelését.

Miután semmilyen pontot nem találtak a telefon hátulján, ahol felnyithatták volna a készüléket, az iFixit szervizesei úgy döntöttek, hogy

lefagyasztják és betörik a telefon kijelzőjét, ha már máshogy nem lehet hozzáférni a belsejéhez.

A hírlevél szerint bármilyen, a javításra irányuló kísérlet legalább annyi kárt okozhat, mint amennyit javíthat, és a túlhasznált ragasztóanyagok miatt igen nehéz eljutni a készülék belsejéig.

Az iFixit teljes jelentését itt lehet elolvasni.